ציוץ מעורר סערה בלבנון.. חיזבאללה מאיים על השופט החוקר את הפיצוץ בנמל

ציוץ של כמה מילים הספיק כדי להצית סערה במהלך השעות האחרונות בלבנון. עיתונאי לבנוני חשף, בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, אחר הצהריים, שלישי, כי חיזבאללה שלח מכתב איום לשופט טאריק אל-ביטאר, שבוחן את מקרה הפיצוץ המדמם של נמל ביירות, שהותיר 214 בני אדם הרוגים ומאות פצועים בשנה שעברה (4 באוגוסט 2020), וקבע כי "הוא יסולק מתפקידו, אם ימשיך להחזיק בו".

مصادر للشرق الاوسط: القاضي صوان اتخذ قرارات مهمة وصعبة جداً بقضية المرفأ |  Lebanon Times

ברגע שהעיתונאי אדמונד סאסין כתב את דבריו, האחד העיתונאים תומכי חיזבאללה הטיל ספק במידע שבידיו, אז הראשון חזר ואישר כי הוא בטוח לחלוטין במידע, והדגיש כי בכיר ביחידת הקישור והתיאום בחיזבאללה. , וואפיק סאפא, יצר קשר עם השופט ואיים לפטר אותו מתפקידו אם יסיים את הליכיו.

התפשטות המידע אודות השופט- חוקר, במקרה של הפיצוץ ,שקיבל מכתב איום מבכיר בחיזבאללה, הביא את שר הפנים והעיריות, בסאם מוולאווי, להכחיש שהיה איום כלשהו נגד ביטאר.

גורמים יודעי דבר אמרו לרשת אל-ערבייה כי התובע הציבורי, השופט ע'סאן אוביידת, ביקש מביטאר להכין דו"ח על התקשורת המופצת ולכלול אותו כדי להאזין למי שהעביר מידע זה.

لبنان.. قاضي التحقيق يخلي سبيل موقوفين في قضية انفجار مرفأ بيروت |  التلفزيون العربي

למרות שהמקורות לא אישרו לאל-ערבייה, וגם לא הכחישו במקביל, את הקשר של סאפא עם השופט ביטאר, המידע אישר כי איש חיזבאללה כבר ביקר בהיכל המשפט אתמול, שני, ונפגש עם הנוגעים בדבר והודיע ​​להם על מה שהוא הגדיר כ"חקירות משלימות  " שביצע ביטאר בתיק החקירה של פיצוץ הנמל..

ראוי לציין כי ביטאר הוציא לפני מספר ימים צו מעצר בהיעדר נגד שר העבודה והתחבורה לשעבר, יוסף פניאנוס, "לאחר שסירב להתייצב בפניו לחקירה, למרות שנמסר לו ,כראוי , צו זימון לדיון".

הוא גם ביקש לחקור את ראש הממשלה לשעבר, חסן דיאב, כמו גם את בקשתו מהפרלמנט להסיר את חסינותם של 3 חברי פרלמנט שהחזיקו בעבר בתפקידי שרים: עלי חסן חליל (כלכלה) , עאזי זוייטר (עבודה), שהם בני ברית של חיזבאללה, כמו גם את נוחאד אל-משנוק (פנים). כצעד מקדים לפני העמדתם לדין.

בנוסף, הוא ביקש מלשכת עורכי הדין בטריפולי (בצפון) להעניק לו רשות להעמיד לדין את פניאנוס, המקורב לחיזבאללה, ומשר הפנים לתת לו אישור להגיש תביעה נגד ראש שרותי הביטחון , האלוף עבאס איברהים (גם מהקרובים למפלגה).

הבקשות הללו ככל הנראה הרגיזו את חיזבאללה, במיוחד מכיוון שהן ניסו להשפיע, ללא הצלחה, על בעלי ברית ומקורבים אליו, מה שגרם למנהיג המפלגה, חסן נסראללה, להטיל ספק באמינות החקירות.

أنباء عن تنحي القاضي المكلف بالتحقيق بانفجار مرفأ بيروت

קרדיט לתמונה: אלערביה