ביידן: אנו פותחים דף חדש … והכוח הצבאי הוא "האפשרות האחרונה" שלנו

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הדגיש, ביום שלישי, כי ארצות הברית תפנה לכוח צבאי רק כ"אפשרות אחרונה ", והדגיש את רצונה של וושינגטון לפתוח " עידן דיפלומטי " חדש לאחר תום המלחמה באפגניסטן.

בנאום מקיף לפני המושב ה -76 של העצרת הכללית של האו"ם שהתקיים בניו יורק, ביידן התווה את כיווני המדיניות האמריקאית בתקופה הקרובה, וציין כי "אנו נפגשים ברגע מלא תקווה והזדמנויות", למרות האבדות הרבות בנפש בארה"ב בגלל מגפת הקורונה ההרסנית.

ביידן אמר כי הממשל החדש שלו מחויב לעבוד עם בעלות ברית להוביל את העולם לעתיד טוב ומשגשג יותר, ויתמקד בהתמודדות עם אתגרים עתידיים ולא במלחמות, שם הם יהיו מוכנים להשתמש בכוח רק בעת הצורך.

"במהלך שמונה החודשים האחרונים, נתתי עדיפות לבנות מחדש את הבריתות שלנו, להחיות את שותפויותינו ולהכיר בכך שהן חיוניות לביטחון ולשגשוג של ארצות הברית", הוסיף.

הוא גם הדגיש כי וושינגטון אינה מחפשת "מלחמה קרה חדשה", והצביע במקביל על ניסיונותיהן של מדינות חזקות לשלוט בחלשות.

"אנחנו לא מחפשים מלחמה קרה חדשה או עולם המחולק לגושים", אמר. "ארצות הברית מוכנה לעבוד עם כל מדינה שמתחייבת ומחפשת פתרון שליו לחלוק אתגרים, גם אם יש לנו חילוקי דעות קשים בשטחים אחרים. "

באזהרה ספציפית אמר ביידן, "מי שיבצע פעולות טרור נגדנו ימצא את התגובה המתאימה".

"נתמודד עם הטרור בכל האמצעים, כולל עבודה עם השותפים שלנו, כך שלא נצטרך לפרוס כוחות צבא בהיקף נרחב".

מנגד, ביידן ציין כי ארצות הברית עדיין מחויבת למנוע מאיראן להגיע לנשק גרעיני, ואמר כי וושינגטון תחזור במלואה להסכם הגרעין האיראני, אחרי שאיראן תתחייב לעמוד בהתחייבויות שבהסכם.

بايدن: نفتح صفحة دبلوماسية جديدة بأفغانستان.. والقوة العسكرية خيارنا الأخير

קרדיט לתמונה: אלווטן