מסע הטרור של המחבל שהרג יותר מ-170 אזרחים באפגניסטן כולל 13 אמריקאים

ארגון המדינה האסלאמית-ח'ורסאן באפגניסטן טען כי המחבל שביצע את פיגוע ההתאבדות בכניסה לנמל התעופה בקאבול בחודש שעבר, שבו נהרגו כ-170 בני אדם ובהם 13 לוחמי מרינס אמריקאים, היה אמור לבצע פיגוע בהודו לפני חמש שנים, אולם נעצר והוסגר לאפגניסטן.

על פי המגזין "קול הינד", המחבל, שזוהה בשם עבדול רחמן אל-לוגארי, נסע להודו כדי "לבצע פיגוע התאבדות נגד ההינדים שסוגדים לפרות כנקמה על קשמיר". "אבל אללה החליט אחרחת והאח נבחן עם מאסר וגורש לאפגניסטן", המשיך המאמר. "נאמן להבטחתו לאללה, האח לא שב הביתה, אלא ביצע את הפעולה שלו".

בתקשורת ההודית דווח הלילה כי המחבל האפגני היה אמור לבצע את פיגוע ההתאבדות הראשון של המדינה האסלאמית בהודו, אולם נעצר בשנת 2016 בגבול שבין דלהי למדינת הריאנה כשהוא מתחזה לסטודנט. המבצע החל אחרי שסוכנות מודיעין הודית קיבלה התראה על איתור של תכתובות והעברות כספים שהצביעו על כוונה לבצע פיגוע, אולם החשוד זוהה רק אחרי קרוב לשנה.

לאחר מעצרו, גורש המחבל לאפגניסטן, אולם המידע שסיפק אפשר לכוחות הקואליציה לבצע מתקפה גדולה נגד המדינה האסלאמית-ח'ורסאן ויותר מ-500 מחבלים חוסלו בהפצצות. המחבל הוחזק בכלא באפגניסטן, אולם ככל הנראה שוחרר כאשר מחבלי המדינה האסלאמית ביצעו פריצה לכלא על רקע הנסיגה האמריקאית מהמדינה.

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי  קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות