גל הגירה חדש מתרחש במחנות הפלסטינים בסוריה

קבוצת הפעולה למען פלסטינאי סוריה אמרה כי  50 נערים פלשתינים מאחד ממחנות הפליטים הפלשתינים בסוריה עזבו את המדינה בחודשים האחרונים בלבד, וציינה כי אלף אנשים עזבו את השטחים הסוריים במהלך השבוע האחרון לכיוון Erbil, עיראק, מצרים וטורקיה.

הקבוצה ציטטה את מקורותיה במחנה באומרה כי דרכי התנועה של הנוער הפלסטיני משתנות בין הכניסה לאזורי האופוזיציה הסורית בצפון סוריה ולאחר מכן לטורקיה, או באמצעות קבלת ויזה מהשגרירות הטורקית בביירות, או דרך ארביל שבעיראק, ולאחר מכן עוברים לטורקיה דרך הגבול העיראקי או האיראני.

פעילים מצדם אישרו כי גל הגירה חסר תקדים פוקד את מחנות הפלסטינים בסוריה בתקופה האחרונה בשל הידרדרות התנאים הכלכליים, התפשטות האבטלה וחוסר היכולת להבטיח את דרישות חיי היומיום והצרכים הבסיסיים.

המצב הביטחוני נחשב גם לאחת הסיבות החשובות לנדידת צעירים מסוריה, במיוחד אלה המבוקשים לשירות צבאי חובה ומילואים, בנוסף לתחושה המתמדת של חשש ממעצר וחוסר ביטחון אישי בסביבה שבה פועלים כנופיות ביזה- כך מעידים אנשי הקבוצה.

משפחות הפליטים הפלסטינים בסוריה סובלות מלחצים כבדים הנובעים מתנאי המחיה הירודים, לאור המחירים הגבוהים והתמוטטות ערך הלירה הסורית מול הדולר.

פליטים פלסטינים בסוריה מבקשים להגר בשל הידרדרות תנאי החיים