יחידת המזל"טים של הטאליבאן באפגניסטאן

בשנת 2019 הקים הטאליבאן את יחידת המזל"טים, צוות של 11 אנשים, שרובם בעלי רקע טכני שלמדו או עבדו בעבר בחברות או ארגונים זרים.

לטאליבאן היו יחידות צבאיות שהשתמשו במזל"טים, אך עבור מל"טים יעודיים, הוקמה יחידת מל"טים עצמאית, שפעלה ללא תלות בפעילות של כוחות הטליבאן, ואסור היה להפריע לעבודתה או אפילו לדבר עליה.

יחידת המל"טים הייעודית סמכה על חברות אפגניות לייבא את מה שהיא צריכה, והכלי טייס הראשון עלה 60 אלף דולר, חלקיו הובאו מכאן ומשם, במיוחד ממל"טים חקלאיים המשמשים לריסוס חומרי הדברה חקלאיים, והם קישרו אותם ללוויינים באמצעות יישומים זמינים באינטרנט.

המבצע החשוב הראשון של הצוות היה הפצצת מחסום דרכים בקונדוז – قندوز בתחילת 2020, ואחר כך הצוות עזר בשרטוט מפות מדויקות של מיקומי האויב, והתנקשות בדמויות חשובות בצבא האפגני, ואחר כך הוקמו שתי יחידות נוספות, בשנת 2020, כדי להשיג יכולות פעולות רחבות ככל הניתן בכל רחבי אפגניסטאן .

בשנת 2020, יחידת המזל"טים התנקשה וחיסלה בכיר אפגאני בשם בירם גול, באמצעות מזל"ט לאחר שזוהה באמצעות מספר הטלפון הנייד שלו, והדבר אילץ את אשרף גאני להגביל את תנועותיו מחשש שיפגעו בו.

بوتين عرض على بايدن تنسيق العمل حول أفغانستان ... جولة جديدة من محادثات  السلام الأفغانية وطالبان تؤكد بناء الثقة والحكومة تأمل في مرونة - صحيفة  الوطن

קרדיט לתמונה: אלווטן והרשתות החברתיות