ביקורו של בשאר אסד אצל פוטין מעביר מסר חשוב לוושינגטון

קרוליין רוז, חוקרת המתמחה בענייני המזרח התיכון במכון " ניו ליינס" (הקווים החדשים) , אמרה כי מוסקבה רצתה לשלוח מסר לוושינגטון, באמצעות הפגישה האחרונה בין ראש המשטר, בשאר אל-אסד, לבין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה.

המסר,לדעתה, הוא שהיא, רוסיה, מסוגלת להמשיך ולמלא תפקיד מרכזי בנושא הסורי.

היא הוסיפה כי פגישה זו חיזקה את תפקידם של הרוסים בסוריה, שכן הדבר הבולט ביותר היה הביקורת הגלויה של פוטין על הנוכחות הצבאית האמריקאית והטורקית בצפון מזרח וצפון מערב סוריה.

התקשורת הרוסית דיברה על מה שקרה בפגישה הסגורה בין אסד לפוטין, שנמשכה כשעה וחצי, וגילתה כי אסד התלונן בפני פוטין על לחצים חיצוניים והתפקיד הרצוי של סוריה בפרויקט הגז (המצרי להובלת אנרגיה ללבנון דרך אדמת מצרים,ירדן וסוריה ומשם ללבנון).

העיתון "נזביסימאיה גזטה" מסר כי בביקורו הקודם של אסד בשנת 2015, שלאחר מכן התבצעה התערבות צבאית רוסית ישירה בסוריה, שאליה פנה אל-אסד בראיון ראשון לעיתונאים עם נשיא רוסיה, והודה לו על מה שעשה בשבילו. העיתון ציטט מומחים שהעריכו כי הפגישה נובעת בעיקר מהרצון של שני הצדדים להחליש את ההשפעה של הסנקציות המערביות, מכיוון ששכנותיה של סוריה מחפשות לקיים מגע שוטף וקבוע עם ממשלתה באופן מעשי, ורוצות לערב אותה בפרויקטים של גז.

ממידע שהגיע לעיתון עולה שפוטין שקל נוכחות של כוחות מזוינים זרים מבלי לבקש אישור רשמי מהאו"ם או מדמשק באזורים מסוימים במדינה, דבר הסותר באופן ברור את החוק הבינלאומי. ואסד, בתורו, התלונן על הסנקציות החמורות וחסרות הפרופורציות שהוטלו על משטרו.

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות