מפקד חיל הים הפורש: "ישראל יירטה מספר משלוחי נשק שהיו בדרך לחיזבאללה"

מפקד הים הישראלי הפורש אמר לאחרונה בראיון כי הצי הישראלי העצים את פעילותו בים האדום "באופן משמעותי" נוכח האיומים האיראנים הגוברים על הספנות הישראליות.

האלף אלי שרביט סירב לאשר רשמית ביצוע שורה של תקיפות נגד אניות איראניות שיוחסו לישראל. אך הוא הגדיר את הפעילות האיראנית בים הפתוח כחשש ישראלי מרכזי, ואמר כי חיל הים הצליח לפגוע בכל מקום שצריך כדי להגן על האינטרסים הכלכליים והביטחוניים של המדינה.

"מדינת ישראל תגן על חופש השייט ברחבי העולם … ", אמר שרביט לסוכנות הידיעות AP, ימים לאחר תום כהונתו של חמש שנים.

במהלך כהונתו, פיקד שרביט על כוח קטן אך מצויד היטב שאחראי להגנה על חופי הים התיכון של ישראל וכן על ים סוף, שהוא שער חיוני לייבוא ​​מאסיה.

בעוד שלצי הישראלי יש יתרון מוחץ על אויביו באזור, למרות זאת הוא מתמודד עם שלל איומים. הם כוללים את חיזבאללה בלבנון, שיש לו ארסנל של טילי חוף ים מונחים , וחמאס של עזה, שהקים כוח קטן של קומנדו ימי, כמו גם אתגרים שמציבים הפעילות הצבאית האיראנית ברחבי האזור.

قائد البحرية الإسرائيلية: حماس تمتلك قوات بحرية قوية ومدربة جيداً – الوطن  اليوم

אחד מתחומי האחריות החשובים ביותר של הצי הוא להגן על פלטפורמות הגז הטבעי של ישראל בים התיכון, המספקות כיום כ -75 אחוזים מהחשמל במדינה.

בצפון, חיזבאללה לא הסתיר את כוונותיו לתקוף אותם במקרה של מלחמה. הקבוצה הנתמכת על ידי איראן פגעה בהצלחה בכלי ים ישראלי במהלך המלחמה ב -2006, והרגה ארבעה חיילים, וחיזבאללה סבור כי שידרג במידה רבה את מאגר הטילים שלו מאז. ישראל אומרת שאיראן ממשיכה לנסות להבריח נשק מתקדם לחיזבאללה.

ישראל מחזקת את נוכחותה בים סוף

  שרביט אישר כי ישראל יירטה מספר משלוחי נשק לחיזבאללה. "אנחנו ערניים מאוד עם משלוחי נשק דרך הים, ובכל פעם שהמשלוח מכיל כלי הנשק ולא משהו אחר, אנו פועלים", אמר.

שרביט סירב לדון במבצעים ספציפיים, אך אמר כי הפעילות הימית הישראלית בים סוף גדלה "באופן משמעותי" בשלוש השנים האחרונות.

"הגדלנו באופן משמעותי את הנוכחות שלנו בים סוף", אמר שרביט. "אנו פועלים שם ברציפות עם הספינות העיקריות, קרי פריגטות וסטי"לים. מה שקרה בעבר לפרקי זמן קצרים יחסית קורה כעת על בסיס רציף. "

הוא גם הוסיף כי ישראל מוכנה להגיב בצורה אגרסיבית יותר להתקפות ישירות על ספינות ישראליות. "אם תהיה מתקפה על נתיבי הספנות הישראליים או על חופש השייט הישראלי, ישראל תצטרך להגיב", אמר.

مسؤول إسرائيلي متقاعد: البحرية الإسرائيلية كثفت أنشطتها في البحر الأحمر  بشكل كبير لمواجهة إيران - رأي اليوم

קרדיט לתמונות: הרשתות החברתיות