תנועת MeToo# בסין ספגה מכה- דחה תביעה על תקיפה מינית נגד בכיר

תנועת MeToo# בסין ספגה מכה כאשר בית משפט החליט לדחות את תביעתה של מתמחה שהאשימה את אחד ממגישי הטלוויזיה המוכרים במדינה בתקיפה מינית בטיעון של היעדר הוכחות. למרות זאת, המתלוננת, ז'ואו שיאושואן, הצהירה כי תערער על הפסיקה על אף שהיא יודעת שהסיכוי נמוך.

ז'ואו (28) שידועה בכינוי שיינדזה, עוררה סערה ברשתות החברתיות בסין לפני יותר משנתיים כאשר האשימה בגלוי את המגיש ז'ו ג'ון מערוץ CCTV כי הוא מישש אותה ונישק אותה בכפייה בעת שעבדה כמתמחה בערוץ בשנת 2014.

בעקבות זאת, היא הגישה תביעה נגד ז'ו על תקיפה מינית ועל הטרדה מינית, כאשר המגיש עצמו כפר בטענות והאשים את ז'ואו כי היא פגעה במוניטין שלו. המשפט נפתח בדצמבר האחרון בבית המשפט המחוזי ברובע היידיאן בבייג'ינג וזכה לסיקור נרחב בסין וברחבי העולם.

בהודעה שפרסמו הלילה השופטים נאמר כי הראיות שסיפקה ז'ואו "לא היו מספיקו כדי להוכיח את טענתה להטרדה מינית תנגד ג'ו, ולכן התביעה נדחית". מעבר לכך, לא סופקו הסברים ולא הייתה התייחסות ישירה להאשמותיה של הצעירה.

ז'ואו אמרה בעקבות הפסיקה כי השופטים לא אפשרו לה להציג את גרסתה באופן מלא ולא נתנו לעורכי הדין שלה לספק עדויות תומכות שיסייעו להוכיח את טענותיה. "למרבה הצער, בית המשפט לא העניק לנו מרחב לצאת בהצהרה", אמרה לתומכיה הספורים מחוץ לבית המשפט. "אני חושבת שעשיתי כל מה שאני יכולה. אני לא יכולה לעשות עוד מאמץ. הם לא שאלו אם אני אערער. אני אערער, אבל אני חושבת שכבר נתתי את כולי".

היא הוסיפה כי "בשלוש השנים האחרונות, בגלל ההליך המשפטי הזה, לא יכולתי לעבוד במשהו אחר. הייתי עצובה מאד ובכיתי בבית המשפט". "אני יכולה לקבל כל תוצאה, אבל אני רוצה הליך משפטי בסיסי", אמרה לגרדיאן הבריטי.

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי  קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות