משמרות המהפכה מכינים ארסנל ענק של טילים המגיעים לישראל ממערב לפרת

מחסנים סודיים מודרניים וטילים לטווח בינוני וארוך .. משמרות המהפכה מכינים ארסנל ענק ממערב לפרת.

המיליציות האיראניות שנפרסו באזורים הכפריים המערביים של דיר א-זור באזור הכפרי המזרחי של מחוז א-רקה החלו לאחרונה בתהליך בניית מחסני טילים לטווח בינוני וארוך באזור הפרת המערבית.

הקמת מחסני טילים באזור

בתחילת החודש שיתפה ,מיליצית חטיבת פאטמיון האפגנית בשיתוף פעולה עם תנועת אל-נג'אבה העיראקית ,בתהליך הקמת מחסני טילים והמשגרים שלהן בעומק של 5 מטרים מתחת לאדמה באזור ג'בל אל-בשרי בתוך הבדיה (המדבר הסורי), המשתרע מהאזור הכפרי המזרחי של א-רקה עד האזור הכפרי המערבי של דיר א-זור.

עמר אל-עבדאללה, (שם בדוי של פועל בניין שהשתתף בבניית מחסנים), אישר לרשת החדשות הסורית הפועלת במזרח המדינה, "עין אל-פרת", כי מיליציית אלפאטמיון גייסה פועלי בניין מאלה שהשתתפו בעבר בעבודות ביצורים והקמת מפקדות באזור הבדיה של דיר א-זור, להתחיל לעבוד על בניית המחסנים החדשים באזורים הכפריים של א-רקה ודיר א-זור במקביל.

יש לציין כי קבוצת עבודה המונה  50 עובדים עובד על פעולות חפירה במדבר דיר א-זור, העבודה נעשית במשמרות משמרות, וקבוצת עבודה אחרת פועלת ממזרח לא-רקה המונה 30 עובדים עובדת בבניית מחסנים בבאדיה מעדאן – -بادية معدان.

באותו הקשר, חסן אל עלי (שם בדוי של לוחם בתנועת אל-נג'אבה) ציין כי תהליך הקמת המחסנים מתבצע בתמיכת משמרות המהפכה האיראנים, ובפיקוח ויישום של חטיבת אלפאטמיון ותנועת אל-נג'אבה בבאדיה.

אל-עלי, חבר מקומי בעיירה אל-טבני, ציין כי מונעים מכל עובדי הבניין להביא את הטלפונים הניידים שלהם לאתרי העבודה במחסנים החדשים על מנת להימנע מחשיפת האתרים למעקב ותקיפה מאוחר יותר.

מחסנים סודיים מודרניים וטילים לטווח בינוני וארוך .. משמר המהפכה מכין ארסנל ענק ממערב לפרת.
מיקומם של מחסני הטילים המודרניים של משמרות המהפכה, מערבית לפרת

בסיום דבריו ציין אל-עלי כי כל עובד מקבל 8,500 לירות סוריות ליום עבודה, והובלתו ומזונו במהלך העבודה מובטחים על חשבון משמרות המהפכה האיראנים.

מחסני טילים לטווח בינוני וארוך

בדומה למחסני תחמושת שנבנו על ידי המיליציות בבאדיה הסורית כדי להגן עליהם מפני הפצצות ישראליות, המיליציות פועלות להקמת מחסנים תת -קרקעיים בעומק של עד 5 מטרים בתוך הבדיה כדי להימנע מלהפוף אותם למטרות לתקיפה.

במקום בו נפגש צוות הרשת שלנו, סעיד אל-חסן (שם בדוי למפקד שטח בפטמיון מאנשי העיירה מעדאן, ממזרח לא-רקה) הוא אישר כי עבודת החטיבה מוגבלת לפיקוח ישיר על תהליך ההקמה בבאדיה של א-רקה, בעוד שתנועת אל-נג'אבה מפקחת על העבודה בבאדיה של דיר א-זור בתיאום עם גורמים מטעם משמרות המהפכה האיראנים בזמן אמת.

הוא הדגיש כי 2 מחסני טילים ב Ma'dan גלויים לעין כל, לעת עתה, מחסן אחד מיועד לטילים לטווח בינוני יחד עם המשגרים שלהם והשני מיועד לטילים ארוכי טווח והמשגרים שלהם, כמו גם כמו שלוש מחסנים הנמצאים  מערבית לדיר א-זור  קרוב לעיירה אלתבני  מערבית לדיר א-זור, שם מצאים טילים ארוכי טווח וקצרי טווח והציוד הלוגיסטי משלהם, בנוסף לרקטות גראד וקטיושות, ומרכזי אספקה לכוחות המיליצייה האיראנית המפוזרות בבאדיה הסורית ובאזורים ממערב לדיר א-זור , כמו כן ישנם במחסנים אלו ציוד רב ונשק.    

אל-עלי ציין כי בניית מחסני טילים לטווח בינוני במדבר מעדאן ליד רכס הרי אלבשרי – جبال البشري הסתיימה במהלך השבוע הראשון של החודש שעבר, אוגוסט.

המחסנים וההגנה עליהם

ההגנה על ארסנל הטילים החדש חולקה בין תנועת אל-נג'אבה, האחראית להגנה עליה, ממערב לדיר אז-זור, לבין חטיבת פאטמיון, הנמצאת מזרחית לרקה, באמצעות מפקדה משותפת, נקודות ביקורת ומחסומים הפזורים ברחבי האזור בו נמצאים המחסנים.

בהקשר זה, אמר סעיד אל-חסן כי ההגנה על ארסנל הטילים החדש תתבצע באמצעות מחסומים וסיורים הנפרסים בסביבתן, ונקודות צבא ותצפית הממוקמות בקרבתו כדי למנוע התקרבות כלשהי אליהן.

הוא גם ציין כי משמרות המהפכה פעלו ישירות להבאת 20 טילים לטווח בינוני, בתחילת השבוע, למחסנים החדשים, שכבר היו מוכנים לקליטתם  באזור הבאדיה של א-רקה.

מחסנים סודיים מודרניים וטילים לטווח בינוני וארוך .. משמר המהפכה מכין ארסנל ענק ממערב לפרת.
טילים לטווח בינוני וארוך של משמרות המהפכה במהלך העברתם למחסנים החדשים ממערב לפרת.

הוא הוסיף כי יחד עם משלוח הטילים הגיעו גם חמישה משגרים המיועדים להם, שאוחסנו בתוך אותו מחסן, והשערים שהוסוו בחול נסגרו לאחר שההעברות ארכו כ -4 שעות ובוצעו בחסות החשכה.

מחסנים סודיים מודרניים וטילים לטווח בינוני וארוך .. משמר המהפכה מכין ארסנל ענק ממערב לפרת.
טילים של משמרות המהפכה במהלך העברתם למחסנים החדשים ממערב לפרת

אל-עלי סיכם את דבריו ואמר כי מפקדי משמרות המהפכה ממזרח לדיר א-זור הם אלה שיודעים להפעיל ולשגר את הטילים, ומפקדי חטיבת פאטמיון, חרקת אל-נג'אבה וחיזבאללה העיראקית יוכשרו לכך בתקופה הקרובה.

צפו ||  מחסנים סודיים מודרניים וטילים לטווח בינוני וארוך .. משמר המהפכה מכין ארסנל ענק ממערב לפרת.

קרדיט לתמונות : "עין הפרת"