מפעל "לאפרג' " שהואשם בתמיכה ב"דאעש " היה מטה המודיעין המערבי בסוריה

העיתון הבריטי "הגארדיאן" אישר כי המודיעין המערבי השתמש במפעל המלט "לפארג' " בסוריה כדי לאסוף מידע, במיוחד על בני הערובה שבידי" דאעש ".

هل هي "متواطئة في جرائم ضد الإنسانية"؟.. التحقيق حول أنشطة شركة لافارج في سوريا أمام أعلى هيئة قضائية بفرنسا | فرنسا أخبار | الجزيرة نت

העיתון ציטט קצין מודיעין ירדני שאמר: "מפעל לאפארג', שהמשיך לפעול לאחר שדאעש פלש למזרח סוריה, היווה מוקד לניסיון כושל לחלץ עד 30 בני ערובה".

בין העצורים שהמודיעין ניסה לאסוף עליהם מידע הם העיתונאי האמריקאי ג'יימס פולי, הצלם הבריטי ג'ון קנטלי והטייס הירדני מואז אל-קסאסבה.

העיתון ציין כי דבריו של קצין המודיעין הירדני מעורר שאלות בנוגע להשפעת שירותי המודיעין על החלטות עסקיות רגישות של חברות גדולות, ועל תפקידה הבלתי מוצהר של ממשלת צרפת בשמירה על פעילות המפעל.

הגורם גילה כי הקצין הירדני, אחמד אל-ג'ודי, נע בקביעות בין המפעל בסוריה לעיר הבירה עמאן, כדי ליידע את בכירי המודיעין האזורי והעולמי על מקום הימצאם של החטופים.

בשלב מסוים עקב אל-ג'ולודי אחר בני הערובה עד למפעל נפט ליד העיר רקה שבצפון מזרח סוריה.

אל-ג'ודי סיפר לעיתון כי תפקידו לכאורה היה מנהל סיכונים במפעל לאפרג', והוא נסע פעם לרקה כדי לתקשר עם מפקד דאעש בכיר, בניסיון להבטיח את שחרורו של הטייס הירדני מואז אל-קסאסבה.

ראוי לציין כי מערכת המשפט הצרפתית החליטה ביום רביעי האחרון לחדש את חקירת חברת "לאפרג' " באשמת מימון "דאעש" ושיתוף פעולה בביצוע פשעים נגד האנושות בסוריה.

لافارج للأسمنت تعترف بارتكاب أخطاء غير مقبولة في سوريا

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות