מייסדת כת המין האלימה נקסיום למאסר בארה"ב

בית משפט בניו יורק גזר היום עונש של 3.5 שנות מאסר על ננסי זלצמן, שהקימה את כת המין האלימה נקסיום יחד עם קית' רנייר ונחשבה לעוזרת הקרובה שלו, אחרי שהורשעה בקשירת קשר לסחיטה.

זלצמן (66), לשעבר אחות פסיכיאטרית, ורנייר הקימו את נקסיום בעיר אולבני שבניו יורק בשנת 1998 בתור ארגון לסיוע עצמי". אולם הקבוצה הפכה לכת אלימה שבה נשים הפכו לשפחות מין של רנייר ושמו אף נצרב על גופן. רנייר עצמו נידון לעונש של 120 שנה באוקטובר שעבר על עבירות של סחר בנשים, החזקת חומרים פורנוגרפיים ועבירות קשות נוספות.

זלצמן טענה כי היא לא ידעה דבר על כת המין האלימה, וזאת על אף שבתה לורן הייתה "מאסטרית" בכירה בארגון, וצוות ההגנה טען כי היא עצמה הייתה קורבן של רנייר. היום היא אמרה כי היא "נחרדת ומתביישת על שקידמתי אותו", וכינתה את רנייר "סוציופת נרקסיסטי".

על אף שזלצמן סייעה לחקירה והודתה כי פרצה לחשבונות מייל של אויבי הקבוצה ואף הרסה ראיות שנדרשו לחקירה הפדרלית על מנת לסייע לרנייר, התביעה ביקשה להטיל עליה מאסר של 33 עד 41 חודשים, ובסופו של דבר העונש נקבע על 42 חודשים. "רבות מהתורות של נקסיום שננסי זלצמן קידמה זלזלו בנשים או השפילו אותן והטילו אשמה על קורבנות התעללות", אמרה עוזרת התובע המחוזי, טניה הג'אר. "התורות של רנייר, שננסי זלצמן סייעה ליצור ולקדם, נועד לשמור על השליטה על חברות נקסיום".

הבת לורן זלצמן, שנכחה באולם היום, שוחררה אחרי שריצתה את עונשה לאחר שסייעה לתביעה נגד רנייר. השחקנית אליסון מאק ("סמולוויל") נידונה בסוף יוני לשלוש שנות מאסר, וקלייר ברונפמן, בתו של איש העסקים הקנדי-יהודי אדגר ברונפמן האב, נידונה ליותר משש שנות מאסר. קתי ראסל, ששימשה רואת החשבון של הקבוצה עדיין ממתינה לגזר הדין אחרי שהודתה במרמה.

 

 

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי