איך אתה רוצה למות – מקור או מרעב? לבנון מחכה ל"חורף של אסונות "

חודש אחד מפריד בין הלבנונים לבין עונת החורף לאחר סיום עונת הקיץ ומשבריה. מדובר באותן בעיות שנוצרו בעקבות הקריסה הכלכלית הגדולה ביותר בתולדות המדינה, מהפחתות בשעות השימוש בחשמל ומחסור בדלק, ומחירי אנרגיה  גבוהים. המדינה מתכוננת להתמודד עם חודשי החורף, שצפויים להיות קשים יותר ולהשפיע על אוכלוסיית המדינה, שהולכת לעבור אותם  תוך סבל סבל מקור עז, וללא מקורות אנרגיה לחימום- כך מדווחת הרשת האמריקאית בשפה הערבית "אלחורה".

למעט הרצועה הצרה של ערי החוף, המשתרעות על חוף הים התיכון, רכסי הרים ועמקים עם הרחבות הפנימיות שלהם לעמק הבקעא מהווים את רוב השטח הגיאוגרפי של לבנון, המגיע לנקודה הגבוהה ביותר של 3000 מטרים מעל פני הים.

במורדות הרים אלה ממוקמים רוב הכפרים והערים הלבנוניות, וכאשר הגובה עולה על 300 מטר מעל פני הים, החימום באזורים אלה הופך להיות תנאי לחיים תקינים, ולמצב הישרדות שאי אפשר לוותר עליו במהלך החורף הנמשך בין 5 ל -6 חודשים בשנה.

עם כניסתו של חודש ספטמבר, נהגו הלבנונים להבטיח לעצמם את חומרי הדלק והחימום, אך משבר המחסור בדלק מנע ממספר גדול של אזרחים לרכוש את הדלק הדרוש להם במהלך הקיץ, כפי שהיה נהוג.

במהלך החודשים האחרונים. , הדלק הפך למצרך נדיר השייך לשוק השחור. המחסור שלו מאיים על כל המגזרים החיוניים במדינה, מבריאות, חינוך, מתקנים ציבוריים, מוסדות וחנויות.

ואז הגיעה ההחלטה הרשמית להסיר לחלוטין את סבסוד הדלק לאחר אמצע ספטמבר, כמכה אחרונה לאזרחים שלא יוכלו לרכוש את הדלק אלא במחירים הפנטסטיים החדשים שלו, לאחר שהתייקרו יותר מ -5 פעמים, וכיום מחירו של מיכל סולר אחד עולה כמעט מחצית משכר המינימום שנקבע בלבנון.

המדינה חווה עלייה מטורפת במחירי כל הסחורות והחומרים הבסיסיים, במיוחד לאחר קריסת כוח הקנייה של הלירה הלבנונית ונפילת ערך החליפין שלה מול הדולר, מכיוון שהיא ירדה מ- 1500 לירות לדולר ל גבולות של 18,000 לירות. התמוטטות זו באה לידי ביטוי בכל תחומי החיים, במיוחד מכיוון שלא התלוותה בהתאמות שכר מקבילות.

Doc-P-579356-636914388863305881.jpg

קרדיט: רשתות חברתיות