סעודיה מסכלת הברחת משלוח ענק של סמים וחושפת רשת של חיזבאללה

שלטונות סעודיה סיכלו ניסיון להבריח 451,807  טבליות סם האמפטמין שהגיעו מחיזבאללה הלבנוני,  כך מסר  דובר משרד הפנים הסעודי אל"מ טלאל אלשלהוב.

אל-שאלהוב אמר, כפי שציטטה סוכנות העיתונות הסעודית, כי אחת מרשתות הייצור וההברחה של סמים הקשורות למיליציה של חיזבאללה הלבנונית ניסתה להבריח טבליות אמפטמין לממלכה, דרך הים מלבנון לניגריה, מוסתרים בתוך ציוד מכני.

קרדיט לתמונה: ממשלת סעודיה

אל-שאלוב ציין כי בתיאום עם עמיתיהם ברפובליקה של ניגריה, התרופות נתפסו לפני שנשלחו לממלכה, והצביע על שיתוף פעולה חיובי עם עמיתיו ברפובליקה הפדרלית של ניגריה שכלל מעקב ותפיסה של חומרים נרקוטיים, והדגיש כי ארצו ממשיכה בפעילות שנועדה להבטיח את ביטחון הממלכה ובני הנוער שלה.

ביום שלישי שעבר סיכלו שלטונות הממלכה גם הברחת 233 קילוגרמים של חשיש דרך החוף המזרחי של הממלכה, וסוכנות העיתונות הסעודית דיווחה מפי דוברו הרשמי של המנהל הכללי לבקרת סמים, רב סרן מוחמד אל-נוג'אידי, כי: "במסגרת הניטור הביטחוני המתמשך של הפעולות הפליליות, שנועדו להגן על ביטחון הממלכה וצעיריה מפני סמים, סוכל ניסיון להבריח 233 ק"ג חשיש דרך אזורי החופים במזרח הממלכה.

אל-נוג'אידי הוסיף כי המעקב אחרי החשיש ותפיסתו נעשה בתיאום עם שומרי הגבול על פי התוכנית, ו -7 החשודים המעורבים בניסיון להבריחו נעצרו, 3 תימנים, שני סורים, מצרי ויַרדֵנִי.

הוא הסביר כי ההליכים הראשונים כנגד העצורים הושלמו והועברו לתביעה הציבורית, והדגיש כי  כל מי שיתפתה להפר את תקנות הממלכה והוראותיה, וינסה להבריח סמים אליה יתקל בכוחות הממלכה .

ב -13 באוגוסט הודיעה רשות המכס בנמל ג'דה הסעודית כי סיכלה ניסיון להבריח 1.6 מיליון כדורי קפטגון, שנמצאו מוסתרים בתוך משלוח שהתקבל דרך הנמל.

ובשבוע שעבר סיכלה הרשות בנמל ג'דה גם ניסיון להבריח כמות גדולה של כדורי קפטגון, בהיקף של יותר מ -8.7 מיליון כדורים, שהוסתרו במשלוח של קקאו .