מחבל דאעש שהשתתף בשרפת הטייס הירדני עומד למשפט

שמו של הטייס הירדני, מואז אל-קסאסבה, לא נשכח מזיכרונם של מיליונים בעולם הערבי ובעולם כולו

מי מאיתנו לא זוכר את הסצנה הנוראה ההיא לפני 6 שנים, כאשר דאעש שרף טייס ירדני חי בכלוב , ושידר את הצילומים שהרעידו את כל האנושות באתרי המדיה החברתית.

אפילו שמו של הטייס, מואז אל-קסאסבה , לא נשכח מזיכרונם של מיליונים בעולם הערבי ובעולם כולו. עד היום טרם נחשפו פרטים רבים על זהות רוצחיו, למעט כמה שמות, והשתייכותם לארגון הטרור – דאעש שהטיל אימה על סוריה ועיראק במשך שנים לפני תבוסתו.

פשע מחריד חדש

חדשות אודות הפשע הנורא ההוא, מגיעות הפעם משבדיה, שם נחשף שמו של חבר דאעש המעורב בפשע זה.

לאחר שמערכת המשפט השבדית פתחה בחקירת פשעי מלחמה שבוצעו בסוריה הופיע שמו של איש דאעש זה

דובר סוכנות התביעה הציבורית השבדית אמר ל- AFP ביום שני כי התביעה האחראית לפשעים בינלאומיים עורכת חקירה ראשונית של "פשעי מלחמה חמורים שבוצעו בסוריה", וכי השבדי אוסאמה קארים הוא ככל הנראה אחד המעורבים בשרפתו של הטייס קסאסבה בכלוב הבוער.

הטייס הירדני מואז אל-קסאסבה

הטייס הירדני מואז אל-קסאסבה

התקפות דמים של פריז

כארים, שיופיע בפני בית הדין המיוחד לחקירת הפיגועים של ה-13 בנובמבר 2015 בפריז, עומד בפני חקירת "פשעי מלחמה", כולל פרשת הטייס הירדני.

משפט זה מתקיים לאחר שחוקרים בלגים זיהו את מחבל דאעש, שהיה מעורב גם בפיגועים ב -22 במרץ 2016 בבריסל, כאחד מבצעי ההוצאה להורג בשרפה של אל-קסאסבה בתחילת 2015 בסוריה.

מעצרו של הטייס מואז אל-קסאסבה
מעצרו של הטייס מואז אל-קסאסבה

העיתון הצרפתי לה מונד דיווח כי החקירה השבדית בעניינו של הטייס נפתחה ב -9 בפברואר.

ראוי לציין כי קארים, המגיע ממאלמו שבדרום שוודיה, עזב לסוריה בשנת 2014 לפני שחזר לאירופה, ביחד עם גלי המהגרים מהמזרח התיכון שהציפו את אירופה.

על פי החקירות, בליל ה -2 עד ה -3 באוקטובר 2015 הוא התקבל בעיר אולם, שבגרמניה, על ידי סלאח עבד-סלם, היחיד שנותר בחיים מחולית דאעש שביצעה את הפיגועים בפריז, יחד עם שני חברים נוספים מאותו התָא.

קארים, שבא ממשפחה פלסטינית המתגוררת בשבדיה, נעצר באפריל 2016 בבלגיה.