חגיגה בוונציה: גשר ריאלטו שוחזר מחדש

חגיגה בוונציה: גשר ריאלטו, אחד האתרים המפורסמים ביותר של העיר, נחנך מחדש אחרי מבצע שחזור של ארבע שנים ובעלות של חמישה מיליון אירו. הגשר, שנפתח לראשונה בשנת 1591, הוא העתיק מבין ארבעת הגשרים שעוברים מעל התעלה הגדולה ומחבר בין רובע סן מרקו לבין המרכז המסחרי של ונציה.

שר התיירות, מסימו גרבליה, נשיא מחוז ונטו לוקה זאיה, ראש העיר לואיג'י ברוגנרו והפטריארך פרנצ'סקו מורליה היו בין האורחים המכובדים בטקס החגיגי שנדחה פעמיים בשל מגבלות הקורונה. הטנור הידוע, אנדראה בוצ'לי, ביצע את ההמנון האיטלקי ואת האריה "נסון דורמה" מהאופרה "טורנדוט" של פוצ'יני, בעוד שמשט גונדולות עבר מתחת לגשר. "זה הגשר של ונציה", אמר זאיה. "זו פיסת היסטוריה, מוזיאון פתוח".

את עבודות השחזור והשיפוץ מימן איש העסקים רנזו רוסו, הבעלים של ענקית האופנה OTB שבין השאר מחזיקה בחברת דיזל. לוח שנקבע על הגשר מכריז כי "OTB ורנזו רוסו מימנו את שיקום גשר ריאלטו והשיבו אותו לפאר שלו כדי שהעולם יהנה", וגורמים שונים בעיר טענו כי מדובר בשלט פרסומי. רוסו עצמו לא התרגש והסביר כי הוא ביקש את השלט אחרי שהדלאי למה אמר לו כי אם עושים מעשה חיובי, כולם צריכים לדעת על כך.

Ponte di Rialto, Canal Grande.jpg

 

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי  קרדיט לתמונה: ויקיפדיה