חדשות על שחרורו של סעדי קדאפי

כלי תקשורת בלוב דיווחו, הערב, ראשון, על שחרורו של א-סעדי קדאפי, אחד מבניו של מנהיג לוב שחוסל מועמר קדאפי.

סוכנות הידיעות – "חדשות לוב", באמצעות חשבון הטוויטר שלה, ציטטה מקורות שהיא הגדירה כפרטיות, ואמרה כי "שחרורו של בנו של קדאפי, א-סעאדי מועמאר, יתבצע הערב, והוא יטוס במטוס פרטי לטורקיה".

2021-09-12222-1

הסוכנות לא מסרה פרטים נוספים.

הסוכנות ציטטה מוקדם יותר את הפעיל הפוליטי חוסאם אל-קאמאטי כמי שמאשר את שחרורו הקרוב של א-סעדי קדאפי.

2021-09-60dd835f4c59b754d26c71d5

העיתון "אל-מרסאד" הלובי מצדו אישר את הידיעה על שחרורו של א-סעאדי קדאפי, וציטט בחשבון הטוויטר שלו מקור אותו הגדיר כמכיר את פרשת קדאפי, כי "שחרורו ויציאתו מהמדינה באה כיישום פסק הדין שזיכה אותו מהאישום נגדו ".

2021-09-60dd835f4c59b754d26c71d5-1

שלטונות לוב לא הגיבו לידיעות שהופצו על שחרורו של א-סעדי קדאפי, ו "חדשות ארם " לא הצליחה לאמת זאת.

א-סעאדי נכלא על רקע מספר אירועים, כולל האשמתו ברצח יותר מ -70 בני אדם שהיו נוכחים במהלך משחק בין קבוצות אל-אהלי ואל-איתיחאד בטריפולי, כשהיה ראש מועדון אל-אהלי.

משפחתו של השחקן הבינלאומי הלובי לשעבר, באשיר אל-ריאני, מאשימה את אל-סעאדי כי הוא אחראי ישירות למותו, בזמן שאל-סעדי היה נשיא ההתאחדות לכדורגל ושחקן בנבחרת לוב, על רקע הביקורת של אל-ריאני. על דרך המשחק של א-סעאדי.

א-סעאדי נכלא בכלא אל-חדבא בטריפולי, המנוהל על ידי חאלד א-שריף, מנהיג קשוח במיליציה הלוחמת בלוב, שהיה מזכיר ההגנה בתקופת ממשלת עלי זיידאן בעידן הקונגרס הלאומי, הפרלמנט הלובי הראשון לאחר 2011.

יש לציין כי יותר מ -1,000 עצורים, שרובם סמלי המשטר לשעבר, כלואים בכלא אל-חדבא באשמת ניצול מעמדם הביטחוני, הצבאי והפוליטי.

התובע הציבורי, א-סידיק אל-סוור, דיבר על מצבו המשפטי של א-סעדי, והסביר כי אל-סעדי זוכה, ולאחר מכן שלח מכתב למשרד המשפטים ולממשלה ליישום פסק הדין ולשחרר אוֹתוֹ.

ראוי לציין שבית משפט בבירת לוב זיכה את אל-סעאדי, באפריל 2018, מאשמת הריגת שחקן הכדורגל ומאמן אל-איתיחאד, באשיר אל-ריאני.

לא-סעדי, יליד 25 במאי 1973, יש אינטרסים בכדורגל, כידוע הוא כדורגלן פעיל בעמדת חלוץ תוקף.

 

חדשות על שחרורו של סעדי קדאפי