האו"ם: 13.4 מיליון איש זקוקים לסיוע ברחבי סוריה

 

 

האו"ם: 13.4 מיליון איש זקוקים לסיוע ברחבי סוריה

כ -13.4 מיליון איש זקוקים לסיוע ברחבי סוריה, כך אמר מזכ"ל האו"ם לעניינים הומניטריים מרטין גריפית, שהדגיש את החשיבות של סיוע לסוריה "למניעת אובדן דור שלם".

זה קרה בסוף ביקורו בן שבעה ימים בסוריה, לבנון וטורקיה. על פי הודעה שהוציאה המשרד לתיאום עניינים הומניטריים (OCHA) ביום שבת.

התחנה הראשונה של גריפית – במהלך ביקורו הרשמי הראשון באזור מאז כניסתו לתפקיד – הייתה בבירת סוריה, דמשק. גריפית'ס הדגיש במהלך פגישותיו עם שר החוץ של המשטר וסגנו, "את הצורך להרחיב את הגישה ההומניטרית, להגן על אזרחים ולעזור לסורים להיות אופטימיים".

"פגשתי אנשים בחלב שחייהם התהפכו על ידי המשבר הסורי ארוך השנים, כשכולם הביעו את הצורך שלהם להרגיש בטוחים", אמר גריפית'ס.

הוא הוסיף כי הם ביקשו בפרט גישה לשירותים בסיסיים, כגון שירותי בריאות, מים, חשמל ודלק חימום בחורף, בנוסף לחינוך ילדים , ועבודה למען צעירים", וציין כי הם "רוצים תמיכה למען עתיד טוב יותר ".

מההצהרה עולה כי גריפית'ס נפגש בבירה הלבנונית, ביירות, עם תורמים כדי לדון במצב בסוריה, שם הביע את "דאגתו ממשבר הדלק החריף בלבנון, המאיים לערער את זמינות שירותי הבריאות ומי שתייה בטוחים. "

בהודעה נאמר כי רכז סיוע החירום ביקר בתחנה האחרונה בטורקיה וקיים פגישות קונסטרוקטיביות בבירה אנקרה, עם דובר הנשיא הטורקי וסגן שר החוץ.

גריפית' סיים את ביקורו בגזיאנטפ , שם האזין לאנשי סוכנויות האו"ם, לארגונים לא ממשלתיים לאומיים ובינלאומיים, לפליטים סורים המתגוררים בטורקיה ולחברי הקהילה המארחת הטורקית.

על פי נתוני OCHA, "מדי שנה שולח האו"ם 1,000 משאיות מזון, תרופות ושאר סיוע מציל חיים למיליוני האנשים בסוריה שנפגעים מפעולות האיבה וזקוקים לעזרה".

על פי נתוני האו"ם, כ -13.4 מיליון בני אדם זקוקים לסיוע ברחבי סוריה, שם קיבלו האו"ם ושותפיו עד כה כ -27 אחוזים מכלל המימון הנדרש במסגרת תוכנית התגובה ההומניטרית לסוריה לשנת 2021, הדורשת 4.2 מיליארד דולר.