ארס נחש נושא תרופה לנגיף הקורונה!

חוקרים יעריכו יעילות מינונים שונים של מולקולת רעל נחש והאם היא מסוגלת למנוע מהנגיף להיכנס לתאים מלכתחילה .. החוקרים מקווים לבדוק את החומר על תאים אנושיים, אך הם לא סיפקו לוח זמנים.
חוקרים ברזילאים גילו כי מולקולה בארס נחש מעכבת את התרבות נגיפי הקורונה בתאי קוף, המהווה צעד ראשוני אפשרי להגיע לתרופה הנלחמת בנגיף.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי החודש פרסם כתב העת המדעי Molecules מחקר שמצא כי המולקולה בארס נחש האפעה מזן ה- "גאראקוסו" מעכבת את יכולת ההתפשטות של הנגיף בתאי הקוף ב -75%.
המולקולה היא שרשרת של חומצות אמינו שיכולות ליצור קשר עם אנזים מנגיף הקורונה בשם PLPro, שהוא חיוני לתהליך השכפול  בוירוסים, מבלי לפגוע בתאים אחרים.

"הצלחנו להראות שמרכיב זה של ארס נחש מסוגל לעכב חלבון חשוב מאוד בנגיף", אמר מחבר המחקר רפאל גידו, פרופסור מאוניברסיטת סאו פאולו. הוא הסביר כי המולקולה ידועה בתכונות האנטיבקטריאליות שלה וניתן לסנתזה במעבדות, מה שהופך נחשים למיותרים.
על פי נתוני אוניברסיטת סאו פאולו, החוקרים יעריכו בעתיד את היעילות של מינונים שונים של המולקולה והאם היא מסוגלת למנוע מהנגיף להיכנס לתאים מלכתחילה. החוקרים מקווים לבדוק את החומר על תאים אנושיים, אך הם לא נתנו לוח זמנים.

"אנו מודאגים מאנשים שיוצאים לצוד את נחשי הגראקוסו בכל רחבי ברזיל, וחושבים שהם יצילו את העולם", אמר ג'וזפה פורטו, רופא  שמנהל את הקבוצה הביולוגית של מכון בוטאנטאן בסאו פאולו. "זה לא הרעל עצמו שירפא את הנגיף. "

ראוי לציין כי "הגראקוסו" הוא אחד הנחשים הגדולים בברזיל, המגיע לאורך של 2 מטרים, והוא נמצא גם בבוליביה, פרגוואי וארגנטינה.