דליפת נפט מסוריה מאיימת על קפריסין

הרשויות הקפריסאיות הודיעו, ביום שני, כי החופים הצפוניים של האי הים תיכוני מאוימים בעקבות דליפת נפט שמקורו בדליפה שהתרחשה בשבוע שעבר בתחנת כוח בסוריה, אשר מצידה הודיעה על פתיחת חקירת התאונה.

ובשבוע שעבר דיווחו כלי תקשורת בסוריה כי כמויות דלק דלפו מתחנת הכוח בבניאס, עיר חוף הממוקמת 160 קילומטרים מקפריסין.

מנגד, הרשויות הקפריסאיות אמרו כי כתם הנפט עשוי להגיע לחופי צפון האי עד ליום שלישי.

עיתון ,תומך משטר, אל-ווטן ,ציטט את שר החשמל ע'סאן אל-זמיל באומרו: "הוקמה ועדה שתחקור את התאונה ותגיע לסיבות האמיתיות שהובילו לדליפה".

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית (SANA) ציטטה גם גורמים בענף החשמל כי "סדק ושחיקה" באחד ממכלי הדלק הובילו ככל הנראה לדליפה, מה שמרמז כי התאונה הייתה מקרית ו"לא נגרמה על ידי חבלה ".

תמונות לוויין שצולמו זמן קצר לאחר אירוע הדליפה הראו כתם נפט 36 ק"מ מהחוף הסורי, אך תמונות עדכניות יותר מצביעות על כך שכתם הנפט עשוי להיות גדול בהרבה מזה.

הרשויות הקפריסאיות אישרו כי קיבלו מהסוכנות האירופית לבטיחות ימית תמונת לוויין המראה קיומו של "כתם נפט אפשרי" בין קפריסין לסוריה.

על פי המודלים העדכניים והנתונים המטאורולוגיים, כתם נפט זה צפוי "להשפיע על כף סנט אנדראס (קצה חצי האי קרפס בצפון קפריסין) במהלך 24 השעות הקרובות", כך נמסר מהודעת משרד הדייג בקפריסין.

מהמנהלת נמסר כי הרשויות הקפריסאיות "לומדות את כל הנתונים ויפעלו על פיהן", והדגישו כי כתם השמן הוא כתם שמן דק ולא כתם שמן עבה.

ממשלת קפריסין הביעה את נכונותה להושיט יד לעזרה לרשויות ב"רפובליקה הטורקית של צפון קפריסין ", ישות שהוכרה רק על ידי אנקרה.

מאז פלש הצבא הטורקי לחלק הצפוני שלה בשנת 1974, קפריסין חולקה בין הרפובליקה של קפריסין, חברה באיחוד האירופי ,בעל סמכות בדרום האי, לבין הרפובליקה הטורקית של צפון קפריסין, שהוכרזה חד צדדית ב 1983 ומוכר רק על ידי אנקרה.

קרדיט לתמונות: הרשתות החברתיות