אלפים ליוו את לוחם מג"ב סמ"ר בראל חדריה שמואלי ז"ל שנפל

אלפים ליוו את לוחם מג"ב סמ"ר בראל חדריה שמואלי ז"ל שנפל במהלך פעילות מבצעית בדרכו האחרונה בבית העלמין המשטרתי בקריית שאול.

ההלוויה התקיימה הלילה (30.08.21) במעמד משפחתו של הלוחם, השר לביטחון הפנים, מר' עמר בר-לב, סגן השר לבט"פ, מר' יואב סיגלוביץ, מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב (קובי) שבתאי, ס' מפקד משמר הגבול, תת-ניצב בריק יצחק, מפקד מג"ב דרום, סנ"צ תומר אלדר, מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, חברי כנסת נוספים, סגל פיקוד בכיר של משטרת ישראל ומשמר הגבול, מפקדי ולוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב דרום, לוחמים ולוחמות מג"ב, שוטרים ושוטרות, משפחה ואזרחי מדינת ישראל.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי אמר בהספדו: "אנחנו מתכנסים כמשפחה שכולה אחת, ביגון כבד ובשותפות גורל העוטפת את כולנו עם לכתו של בראל ז"ל. בשנים האחרונות נטל ביטחוני רב יותר עובר לכתפי משטרת ישראל, השוטרים המסורים עומדים במבחן יומיומי של נחישות וחתירה למגע, נלחמים בגבורה ולצערנו לעיתים משלמים בחייהם. בפעילות יחידת המסתערבים של מג"ב דרום בגדר בצפון רצועת עזה, נתקל הכוח בירי משטח הרצועה ובראל נפגע באורח אנוש. במשך כעשרה ימים נלחם בראל בגבורה על חייו וכולנו ציפינו לנס ואיחלנו לרגע בו יענו תפילותינו ובראל יחזור אלינו. אך לצערנו התקבלה הבשורה הקשה והמילים דלות מלתאר את עוצמת הכאב שחשים כולנו. בראל, לצערנו בשנים האחרונות נקטפים משורות משטרת ישראל השוטרים הטובים ביותר, ואתה כך למדתי ממפקדיך וחבריך מזן הלוחמים הטובים ביותר. ביקשת לשרת שירות משמעותי והגשמת את שאיפתך להשתלב ביחידת המסתערבים של משמר הגבול שישמת כצלף, השתתפת בעשרות פעילויות לסיכול טרור ולחימה בפשיעה החמורה היית לוחם אמיץ בעל יכולות פיקוד והובלה. משפחה יקרה האב יוסף, האם ניצה, האחיות הילה ואגם והאח אודי – הפכתם גם אתם לחלק בלתי נפרד ממשפחת משטרת ישראל אנו מחבקים אתכם ומבטיחים כי לעולם לא תצעדו לבד."

סנ"צ תומר אלדר, מפקד מרחב מג"ב דרום אמר בהספדו: "בראל, במוצאי שבת, עם קבלת הבשורה על פציעתך, שאלתי את ק' האג"מ שלך, מי נפגע? והוא ענה לי בתשובה, הלוחם הטוב ביחידה. אני מרכין את ראשי היום עם נופלך גיבור!
בתשעת הימים בהם ליוויתי אותך  בתפילה ותקווה, לא פסקו הסיפורים אודותיך. כל מה שאומר כאן היום לא יצליח לתאר את מה שהיית ומה סימת עבור היחידה שלך, עבור הוריך, עבור משפחתך היקרה. לא במקרה בחרת היחידה מובחרת של משמר הגבול – יחידת המסתערבים. כמו שלא במקרה בחרת לשמש כצלף ביחידה – תפקיד מובחר גם הוא. אתה בחרת ביחידה והיחידה בחרה בך. ידעת כי תביא לידי ביטוי את כל חלומותיך שאיפותיך לשמור על הארץ הזאת, לתת מעצמך למענה, למען חבריך, למען עתידה.
התגלת כלוחם נחוש, שכל הזמן מבקש להשתפר ולעשות את הכי טוב שהוא רק יכול.
מידי יום, היית שותף לעשרות פעילויות בסיכול טרור ולחימה בפשיעה החמורה בגזרה הדרומית.
פעילויות שכללו מארבים, מעצרים, סיכול טרור, מניעת פח"ע, והצלחת חיי אדם ועוד פעילויות רבות עליהן לא נוכל לדבר.  מרגע הגעתך ליחידה התגלת כדמות דומיננטית, הובלת עם הצוות שלך יוזמות בנחישות רבה ובמסירות והשקעה עד אין קץ שכה מאפיינים אותך.
לחמת בגבורה כדי לשמור על אזרחי מדינת ישראל ולחמת בגבורה גם על חייך בימים האחרונים.
נזכור אותך כולנו, על דרכך הבלתי מתפשרת, על אומץ ליבך, על השאיפה למצויינות והרצון למצוא את הדרך הייחודית שלך, להצטיין, להוביל, להצליח.
יוסי וניצה הילה אודי ואגם היקרים, משפחת מג"ב דרום תמיד תהיה פה עבורכם, נתמוך ונלווה.
אני מבטיח לכם כי מורשתו לעולם תהיה נר לרגלי לוחמי משמר הגבול.  נוח על משכבך בלום, זכרך יהיה חקוק בלב של כולנו. תהי נשמך צרורה בצרור החיים."

רפ"ק ד' מפקד פלגת הלוחמים של בראל בימ"ס מג"ב דרום: "בראל, אחי הקטן, נפגשנו כמעט לפני 3 שנים.
בלטת מהרגע הראשון. היית דעתן, אבל נעים.סוחף, אבל שקול. תמיד מוביל, תמיד נרתם, תמיד אתה. מחנך בצניעות ובדוגמא אישית לוחמים חדשים, מפקד בלי דרגות. כצלף, רכשת ניסיון והפכת לצלף מוביל ביחידה.
מוקד ידע ובעל רצון בלתי פוסק להשתכלל ולהשתפר.
שותף מלא למאות פעילויות והצלחות מבצעיות עליהן לא ניתן להרחיב.לא גיבורים אנחנו כי מלאכתנו שחורה, אבל אתה בראל, תמיד היית. ערך החתירה למגע תמיד בלט אצלך, וגם באותו היום בו נפגעת. תחסר לנו מאוד, אתה כבר חסר. החיוך הענק שלך, והשקט שלך שמייצב כל סופה. תודה בראל על מי שהיית, על מי שהינך, על מי שתהיה עבורנו לנצח.מודל לחיקוי, אדם וחבר למופת, לוחם מן המעלה הראשונה.
הרוח שלך תלווה אותנו לעד."

קרדיט כולל התמונות: משטרת ישראל