שגריר ארה"ב לשעבר בישראל הוא היועץ הבכיר לשליח ארה"ב בנושא איראן

שגריר ארה"ב לשעבר בישראל הוא היועץ הבכיר לשליח ארה"ב בנושא איראן

גורמים בעיתונות דיווחו כי שגריר ארה"ב לשעבר בישראל, דניאל שפירו, צורף לצוות משרד החוץ האמריקאי כיועץ ראשון לנציג האמריקאי לענייני איראן.

גורם לשעבר במשרד החוץ האמריקאי אמר לאתר החדשות Axios כי דניאל שפירו, שגריר ארה"ב לשעבר בישראל, נכנס לתפקידו בשבוע שעבר כיועץ ביטחוני של רוברט מאללי, השליח המיוחד של ארה"ב לאיראן.

ראוי לציין כי דניאל שפירו, ששימש כמומחה לענייני המזרח התיכון בממשל ברק אובמה, מונה לשגריר ארה"ב בתל אביב בשנת 2011 שנמשך עד ינואר 2017.

בחודשים האחרונים, מאז כניסתו של ג'ו ביידן לתפקיד, הופיע שפירו בכמה הודעות לעיתונות כשליח מיוחד של ארה"ב לקידום הנורמליזציה ביחסים בין ישראל לעולם הערבי.

על פי גורמים במשרד החוץ, שפירו, המתגורר בישראל, אמור לבלות מחצית מזמנו בוושינגטון, והחצי השני בישראל.

אחת המשימות העיקריות של דיפלומט אמריקאי זה היא השתתפות בשיחות עם משרד ראש הממשלה ומשרדי החוץ והביטחון בישראל להגברת התיאום והאפשרות לדיאלוג אינטימי יותר על איראן.

גורם בכיר אמר כי שפירו ייעץ במספר נושאים, לפני פגישתם של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש ממשלת ישראל נפתלי בנט, ביום שישי האחרון, אך הוא לא פגש במשלחת הישראלית.

גורם בכיר במשרד החוץ אמר כי רוברט מאלי מינה את יועצו הבכיר החדש כחלק ממחויבותו להשיג מגוון רחב של דעות על איראן, וכי לשפירו, למרות שהוא תומך בהסכם הגרעין, יש גישה מתונה יותר לאיראן.

גורם במשרד החוץ האמריקאי הוסיף כי "הניסיון והידע של שפירו על האזור והידע על עמי האזור יסייעו לנו לחשוב על ההיבטים האזוריים של איראן ועל התיאום שלנו עם ישראל".

בדצמבר 2020, לאחר שג'ו ביידן נבחר לנשיא ארצות הברית, הדגיש דניאל שפירו, במאמר בוושינגטון פוסט, כי ארצות הברית וישראל צריכות לנהל דיאלוג הדוק.

במאמר זה הוא המליץ לפתח אסטרטגיה משותפת בנושא איראן ולהימנע מעימותים פומביים, כמו מה שקרה עם הסכם הגרעין מ -2015.