הפינוי האמריקאי הולך ומסתיים והמונים פונים לגבול הפקיסטני

הטליבאן מזמין אחיות לעבוד בבתי חולים

מאמצי הפינוי בקאבול הולכים ומסתיימים, כאשר ארצות הברית ובעלות בריתה מתרכזים כרגע בהוצאת אחרוני כוחותיהן מאפגניסטן בימים הקרובים.

בירת אפגניסטן הייתה בכוננות גבוהה לפיגועי טרור אפשריים בעקבות התקיפה האמריקאית נגד ארגון המדינה האיסלאמית, שלקחה אחריות על הפיגוע שנערך ביום חמישי מחוץ לשדה התעופה בקבול, ובו נהרגו קרוב ל -200 בני אדם, כולל 13 אנשי צבא אמריקאים.

ארצות הברית ובעלות בריתה פינו יותר מ -110 אלף בני אדם מאפגניסטן בשבועיים האחרונים מאז שהטליבאן הפיל את ממשלת אפגניסטן. כמה אלפי אנשים שהו בתוך שדה התעופה וחיכו לטיסות ביום שבת.

לאחר שארה"ב אמרה לשותפיה שהיא תפסיק את מאמצי הפינוי, אלפי אנשים שרצו לברוח אך לא הצליחו להגיע לשדה התעופה החלו לפנות לנתיבי בריחה אפשריים אחרים, כולל הגבול היבשתי עם פקיסטן, על פי ה"וול סטריט ג'ורנל "האמריקאי.

שר ההגנה בן וואלאס אמר כי בריטניה לא תקבל מועמדים נוספים המנסים לעזוב את אפגניסטן ורק יפנו את אלה שכבר נמצאים בשדה התעופה, שכן הצבא מתרכז בסיום הפעולות באפגניסטן.

צבא ארה"ב פתח בתקיפה אווירית על עמדות של המדינה האסלאמית במזרח אפגניסטן בתגובה לפיגוע ההתאבדות ביום חמישי, שכוון לעבר אנשים שקיוו להגיע לשדה התעופה ולחפש מקלט בחו"ל.

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות