וושינגטון מזהירה את סעודיה מפני שת"פ עם מגזר ההגנה הרוסי

בדבריו על חתימת רוסיה וסעודיה על הסכם שיתוף פעולה צבאי בין שתי המדינות, אומר דובר משרד החוץ האמריקאי, בערוץ הטלויזיה האמריקאי בשפה הערבית – "אלחורה", " אני דוחק בכל השותפים ובעלות הברית של ארה"ב להימנע מעסקאות חדשות גדולות עם מגזר ההגנה הרוסי כפי שמתואר ב סעיף 231 לחוק היריבים של אמריקה בתקופת סנקציות CAATSA". 

"אנו מודעים לדיווחים כי סעודיה והפדרציה הרוסית חתמו על הסכם שיתוף פעולה צבאי", אמר הדובר, שהעדיף שלא להזדהות. "ארצות הברית וסעודיה ממשיכות לבסס שותפות ביטחונית הדוקה ומתמשכת  ", אמר הדובר, בהתבטאות אנונימיות. 

"אנו נמצאים בדיאלוג קבוע עם השותפים הסעודים שלנו כדי לקדם את המחויבות שלנו לסייע בהגנה על ממלכת סעודיה", הוסיף הדובר.

ביום שלישי אמר סגן שר ההגנה הסעודי הנסיך חאלד בן סלמאן כי הממלכה ורוסיה חתמו על הסכם "שמטרתו לפתח תחומים של שיתוף פעולה צבאי בין שתי המדינות." הנסיך חאלד בן סלמאן, המבקר בימים אלה במוסקבה, אמר כי דן עם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו על דרכים להגביר את שיתוף הפעולה. בתחומי הצבא והביטחון.

סגן שר ההגנה הסעודי כתב בטוויטר: "נפגשתי עם  שר ההגנה של הפדרציה הרוסית, סרגיי שויגו. בדיונינו דנו בדרכים לשיפור שיתוף הפעולה הצבאי והביטחוני, והמאמץ המשותף שלנו לשמור על ביטחון ויציבות באזור, והאתגרים הבולטים ביותר העומדים בפני שתי המדינות ".

הוא הוסיף, "היום חתמתי עם סגן שר ההגנה של הפדרציה הרוסית, רב אלוף אלכסנדר פומין, הסכם בין הממלכה לבין הפדרציה הרוסית שמטרתו לפתח תחומים של שיתוף פעולה צבאי בין שתי המדינות הידידותיות".

חאלד בן סלמאן לא ציין פרטים נוספים אודות ההסכם.

סעודיה היא יבואנית הנשק הגדולה ביותר מארצות הברית – שהיא יצואנית הנשק הגדולה בעולם. המכירות לריאד היוו 24 אחוזים מיצוא הנשק האמריקאי, כך עולה מדו"ח שפורסם על ידי מכון מחקר השלום הבינלאומי בשטוקהולם.

Russia continues to work with Saudi Arabia on the production reduction  agreement