מכלית דלק איראנית הפליגה ללבנון. מכלית דלק נוספת תפליג מחר

מכלית דלק נוספת צפויה לצאת מחר מאיראן ללבנון

אתר Tanker Trackers, המתמחה במעקב אחר מכליות נפט, מדווח כי מכלית עמוסה בדלק שיעדה לבנון ומיועדת לאספקה לרשת החשמל הלבנונית עזבה היום, חמישי, את איראן.

האתר מוסיף כי מכלית נוספת עמוסת בנזין צפויה להפליג ביום שישי בבוקר.

מיליציית "חיזבאללה" הודיעה כי ספינה איראנית עמוסת סולר יוצאת ללבנון תוך הפרה של הסנקציות האמריקניות, בעוד שראש ממשלת לבנון לשעבר סעד חרירי הזהיר מפני הניסיון לערב את המדינה בסכסוכים פנימיים וחיצוניים, והדגיש כי על הספינות האיראניות יוטלו עיצומים נוספים.

האו"ם אישר כי מחסור בדלק מסכן אלפי משפחות ומאיים על מתן שירותי בריאות ומים בסיסיים, בעוד שנשיאות לבנון הודיעה שארצות הברית הודיעה לנשיא מישל עון על עריכת תכנית הכוללת את ירדן. , סוריה ומצרים כדי לעזור למדינתו להכיל את משבר האנרגיה.

ראוי לציין כי השפעת הקריסה הכלכלית, שלבנון עדה במשך חודשים , מחמירה את משבר הדלק , שפוגע קשות במגזרים שונים, כולל בתי חולים, מאפיות, תקשורת ומזון.

בינתיים, היכולת של חברת החשמל הלבנונית – Electricité du Liban לספק חשמל ירדו בהדרגה במהלך החודשים האחרונים, מה שהוביל לקיצוב חמור בחשמל שהתבטא בהפסקות חשמל של עד  22 שעות ביום.

בנוסף, גנרטורים פרטיים כבר אינם מסוגלים לספק את תצרוכת הסולר הדרוש לכיסוי שעות הפסקת החשמל, מה שמאלץ אותם גם להקצות חשמל כל פעם לגורמים אחרים ואז אזורים רבים ברחבי הארץ נותרים בחושך ומשבשים גם מגזרים חיוניים רבים.

TankerTrackers.com, Inc. on Twitter: "As part of our social presence, we  take great pride in being responsible sources of verifiable data.  Currently, there are a accounts spreading a misinformed narrative of that "