אחרי הסמים … מאהר אל-אסד והסיגריות מתוצרת חוץ

גורמים המקורבים לחוג השלטון של המשטר חשפו את הסיבה העיקרית לאובדן "סיגריות תוצרת חוץ" מהשווקים הסורים, והצביעו כי מאהר אל-אסד הוא זה שעומד מאחורי המחסור בסיגריות אלו  מהשווקים המקומיים.

גורמים מקומיים ציינו כי אחת החברות המזוהות עם "מאהר אל-אסד",  חברת "1970", הרחיבה את השתלטותה  על הסוכנויות המייבאות סיגריות תוצרת חוץ מחו"ל במטרה לכסות גם את הצורך של השוק המקומי.

כמו הגורמים מטעם מאהר אסד השתלטו באופן ישיר על הסוכנויות המספקות "טבק" מכל הסוגים … לאחר שאספקת הסיגריות מתוצרת חוץ , מכל הסוגים, הופסקה ונוצר מחסור כבד בשווקים המקומיים באזורים שבשליטת המשטר.

חברת" 1970 ", בבעלות אחיו של נשיא המשטר הסורי, חידשה את אספקת  כל סוגי הסיגריות בכמויות גדולות במהלך במהלך 48 השעות האחרונות, והציעה אותם במחירים נמוכים יותר משהגיעו אליהם במהלך השבועות האחרונים.להפיץ במהירות את הסחורה שלה

ייבוש שווקי סיגריות מתוצרת חוץ נועדה לאפשר לחברת 1970 למכור מחדש ובמהירות את כל הסחורה שלה תוך קביעת מחיר שוק ריווחי ביותר עבור משפחת אסד.

גורמים בשווקים הסורים ציינו כי החברה של מאהר אל אסד אילצה את הסיטונאים ובעלי החנויות לרכוש סטים משולבים המכילים את כל סוגי הסיגריות בבת אחת, וציינו כי החברת 1970 החליטה להתנות לסוחרים  מכירת סוג אחד של סיגריות עם קנייה חובה של הסוג השני גם אם אין להן דרישה בשוק.

شركة "ماهر الأسد" خلف فقدان "الدخان الأجنبي" من الأسواق السورية وعودته عن  طريقها "حصرياً" | وكالة ستيب الإخبارية