התעשייה האווירית ואיתיחאד איירווייס יפתחו מפעל להסבת מטוסים באבו דאבי

התעשייה האווירית שבבעלות מדינת ישראל הודיעה ביום רביעי כי חתמה על הסכם עם חברת Etihad Engineering להקמת מתקן באבו דאבי להסבת מטוסי נוסעים מסוג בואינג 777-3000ER למטוסי מטען.

המפעל החדש, שישמש מרכז תחזוקה של החברה באבו דאבי, נועד לענות על הביקוש הגובר למטוסי מטען גדולים.

טוני דאגלס, מנכ"ל קבוצת איתיחאד איירווייס, אמר: "מטוס זה עונה על הביקוש, הוא הפתרון הרווחי, הידידותי לסביבה, החדשני ביותר עבור לקוחות חברת התעופה שלנו, ומהווה דרך מצוינת ליצור ערך לעסק שלנו".

הביקוש להסבת מטוסי נוסעים למטוסי מטען גדל עם הגידול במסחר האלקטרוני וירידת ערך המטוסים המשומשים במהלך מגפת הקוביד -19.

ישראל מסבה כיום מטוסים מסוג בואינג 737, 747 ו -767, בתעשייה האווירית שבבעלות המדינה ,לשימוש כמטוסי מטען, ואמרה כי היא מפתחת כעת שיטה להסבת מטוסי בואינג 777 ומצפה להשלים את תהליך הרישוי בשנת 2023.

"ההסכם שחתמנו ​​מייצג תוספת חדשה ליחסים בין ישראל ומדינות המפרץ", אמר יוסי מלמד, מנכ"ל החברה הישראלית. אין ספק כי יחתמו הסכמים נוספים עם חברות באזור בעקבות הסכם זה, לטובת הצדדים הנוגעים בדבר ".

ההסכם בא שנה לאחר שאיחוד האמירויות וישראל חתמו על "הסכם שלום", שהביא ליצירת יחסים דיפלומטיים ביניהם במסגרת הסכמי אברהם בחסות ארצות הברית.

במהלך השנה האחרונה סיכמו חברות ישראליות מספר עסקאות באיחוד האמירויות.

בחודש מרץ הודיעה התעשייה האווירית כי היא תפתח יחד מערכת הגנה מתקדמת למלחמה במזל"טים עם יצרנית הנשק האמירטית שבבעלות ממשלתית.

התעשייה האווירית כבר מפעילה מתקני הסבה למטוסים, כולל אחד במרכז שלה בשדה התעופה הבינלאומי בן גוריון ליד תל אביב.

חברת Etihad Engineering היא אחת הספקיות הגדולות ביותר של שירותי תחזוקה, תיקון ושיפוץ למטוסים מסחריים במזרח התיכון. התעשייה האווירית אמרה כי המרכז באבו דאבי יהיה הגדול והמתקדם במזרח התיכון.

היא ציינה כי המתקן יפעל לקבל רישיונות מרשות התעופה האזרחית באמירויות, ממנהל התעופה הפדרלי בארצות הברית של אמריקה ומהסוכנות האירופית לבטיחות תעופה.

התעשייה האווירית הישראלית ואתיחאד איירווייס יפתחו אתר הסבת מטוסים באבו דאבי