תכנית ישראלית חדשה להתעמת עם איראן בהשתתפות מדינות ערב

ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט אמר כי יציג בפני נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, במהלך ביקור אצלו ביום חמישי, תכנית חדשה להתמודדות עם איראן הכוללת השתתפות מדינות ערב.

בנט, המבקר בימים אלה בוושינגטון, ציין בראיון לעיתון האמריקאי "הניו יורק טיימס", כי הוא עדיין מתנגד לחזרה להסכם הגרעין עם איראן שנחתם בשנת 2015, שממנו פרש נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בשנת 2018, והטיל מחדש סנקציות קפדניות על איראן.

תכנית להתעמת עם איראן

הוא הסביר כי יציג לביידן "תפיסה חדשה הכוללת לחץ אזורי משותף על איראן מצד ישראל ומדינות ערב המודאגות מהתנהגות איראן".

רשת CNN האמריקאית דיווחה כי ראש ממשלת ישראל עשוי להציע לביידן להקים כוח דומה לארגון ההסכם הצפון אטלנטי -,"נאט"ו" ,באזור ,במטרה להתעמת עם איראן.

אתמול, שלישי, טס ראש ממשלת ישראל לוושינגטון לביקור רשמי במהלכו ייפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, לראשונה מאז נכנס לתפקידו ביוני האחרון.

ביקורו של בנט נועד גם "לשקם את היחסים" עם בעלת בריתה הקרובה ביותר לישראל ולגבש עמדה משותפת לגבי איראן .

"התהליך העיקרי שמתרחש כעת בין שתי המדינות הוא חידוש ואיפוס היחסים הדו -צדדיים", אמר סקוט לאסינסקי, יועצו הבכיר של הנשיא לשעבר ברק אובמה לענייני ישראל, ל- AFP.

אימוץ נתניהו את עמדותיו של נשיא הרפובליקני לשעבר דונלד טראמפ, במיוחד בנוגע להסכם הגרעין עם איראן, החליש את הקשרים עם המפלגה הדמוקרטית של ביידן.

כשנפגש עם עמיתו האמריקאי, אנתוני בלינקן, רמז שר החוץ הישראלי יאיר לפיד על גישה חדשה זו.

"בשנים האחרונות נעשו טעויות", אמר לפיד, מעמדה של ישראל מול שני המפלגות הגדולות בארה"ב  נפגע, ונתקן את הטעויות הללו יחד ".

ראש ממשלת ישראל בנט, בן 49, אמר ביום ראשון, "אני אגיד לנשיא ביידן שהגיע הזמן לרסן את האיראנים … לא לתת להם גלגל הצלה בצורה של חזרה להסכם גרעין שפג תוקפו".

פגישתו של בנט עם ביידן בן ה -78 מגיעה חודשיים לאחר שהשיחות בווינה על החייאת הסכם הגרעין הסתיימו ללא התקדמות משמעותית.

خطة إسرائيلية جديدة لمواجهة إيران بمشاركة دول عربية