חצי מהם לא יודעים שיש להם: 1.28 מיליארד אנשים סובלים מלחץ דם גבוה

מספר האנשים בעולם עם לחץ דם גבוה הוכפל בין 1990 ל -2019, והגיע לכ -1.28 מיליארד בקרב מבוגרים בגילאים 30-79.

מספר האנשים הסובלים מלחץ דם גבוה בקרב מבוגרים עלה במהלך 30 השנים האחרונות מ -650 מיליון ל -1.28 מיליארד, על פי ניתוח גלובלי מקיף של מגמות השכיחות, הגילוי, הטיפול והבקרה של לחץ דם גבוה, בהובלת בית החולים אימפריאל קולג' בלונדון וארגון הבריאות העולמי ושפורסמו בכתב העת בנושאי הבריאות "The Lancet.

על פי הניתוח, כמעט מחצית מהאנשים האלה לא ידעו שיש להם לחץ דם גבוה. 

 לחץ דם גבוה מגביר באופן משמעותי את הסיכון למחלות לב, מוח וכליות, שהיא אחת הסיבות המובילות למוות ולמחלות ברחבי העולם. ניתן לזהות אותו בקלות על ידי מדידת לחץ הדם שלך, בבית או במרכז בריאות, ולעתים קרובות ניתן לטפל ביעילות בעזרת תרופות בעלות נמוכה.

פרופסור מגד עזאתי, אחד מבכירי המחקר, אמר: "כמעט חצי מאה לאחר תחילת הטיפול ביתר לחץ דם, שקל לאבחן ולטפל בו בעזרת תרופות בעלות נמוכה, אנשים עם יתר לחץ דם אינם מטופלים ומדובר בכשל של גופי בריאות הציבור .

על פי הניתוח, שיעור לחץ הדם הגבוה ירד במדינות עשירות, שבדרך כלל יש להן את השיעורים הנמוכים ביותר, אך עלו במדינות רבות עם הכנסה נמוכה ובינונית. 

בשנת 2019, יותר ממיליארד אנשים עם לחץ דם גבוה (82 אחוזים מכלל האנשים עם לחץ דם גבוה) חיו במדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית.

המחקר גילה פערים משמעותיים באבחון ובטיפול. המחקר ציין כי כ -580 מיליון אנשים הסובלים מלחץ דם גבוה (41% נשים ו -51% גברים) אינם יודעים על מצבם מכיוון שהם מעולם לא אובחנו.

המחקר גם מציין כי יותר ממחצית (53 אחוז מהנשים ו -62 אחוז מהגברים) הסובלים מלחץ דם גבוה, או 720 מיליון איש, אינם מקבלים את הטיפול הדרוש להם.

לדברי מומחים, ניתן לשלוט בלחץ הדם, כי יש תרופות יעילות להחזרת לחץ הדם לרמות נורמליות.

ד"ר בן צ'ו, חוקר באוניברסיטת אימפריאל קולג 'בלונדון אמר כי "למרות ששיעורי הטיפול והשליטה ביתר לחץ דם השתפרו ברוב המדינות מאז 1990, חל שינוי קטן בלבד באזורים רבים באפריקה שמדרום לסהרה ובמדינות האי הפסיפי".

ارتفاع ضغط الدم - اعراض ارتفاع ضغط الدم - اسباب ارتفاع ضغط الدم - علاج ارتفاع  ضغط الدم