התקיפה האחרונה בסוריה – פרטים נוספים

מצגת התקיפה האחרונה בסוריה : 

בשעה 23:03 ביום חמישי האחרון ביצע חיל האוויר הישראלי תקיפה באמצעות מטוסי קרב מסוג F16-I סופה, מספר יעדים בסוריה מהשטח האווירי של לבנון.
מדובר באחת התקיפות המשמעותיות של חיל האוויר הישראלי בסוריה במסגרת המב״מ.
התקיפה פגעה בשלושה יעדים מרכזיים:

• בהרי קלמון שבמערב סוריה הותקף מחסן השייך לחזבאללה ומשמש את הארגון לאחסון אמל״ח רגיש.

• במרחב העיירה קארה הממוקמת כ-20 ק״מ מגבול לבנון הותקף מחסן אמל״ח חדש (נ״צ – 34.17557, 36.73843, המקושר לחזבאללה וכן  הותקפו שני מחסנים המשמשים את חזבאללה לאחסון אמל״ח רגיש לפני העברתו לשטח לבנון.

• דרומית מזרחית לדמשק הותקף מחסן אמל״ח של חזבאללה (נ.צ – 33.4569444, 36.3986111, המחסן נמצא מזרחית לשכונת סיידה זינב שנמצאת תחת שליטה מלאה של הארגון. המחסן הותקף בעבר ע״י חיל האוויר בינואר 2013 במסגרת תקיפה נרחבת על מצבורי אמל״ח וטילי נ״מ מדגם SA-17 שיועדו להגיע לחזבאללה. שיקומו של המחסן החל בפברואר 2019.

במהלך התקיפה כוחות ההגנ״א הסורים ביצעו ירי נרחב של טילי נ״מ בכל מרחב הבירה דמשק. מספר רסיסים של טילי נ״מ גרמו לשלושה הרוגים, מספר פצועים ונזקים.
ואדים קוליט, סגן ראש המרכז לפיוס הרוסי בסוריה, דיווח שבתקיפה האחרונה חיל האוויר הישראלי שיגר 24 טילים לעבר מטרות שונות ו22 מהם יורטו ע״י מערכות ההגנ״א הרוסיות.
כמובן שאין אמת בדבריו – התיאום הביטחוני בשטח סוריה בין רוסיה לישראל התחזק בזמן האחרון. הרוסים מאפשרים לישראל לתקוף יעדים רגישים יותר, בתדירות גבוהה יותר, מבלי להפעיל את מערכות ההגנ״א המתקדמות שלהם כמו S-200/300 (S-400 לא פעילה עדיין), ובתמורה לכך רוסיה מקבלת יד חופשית מישראל בכל הקשור לפרסום ולשיווק של מערכות ההגנ״א הרוסיות, גם במחיר של שקר – בדיוק כמו בתקיפות האחרונות.
סוריה היא מגרש המשחקים של הרוסים ושם הם משווקים את רוב מערכות הנשק שלהם, שהופכים למבצעיים בזירה זו.
כשחיל אוויר שנחשב לאחד מהטובים ביותר בעולם תוקף ו״לא מצליח״ לפגוע במטרה – זהו שיווק נהדר למערכות ההגנ״א הרוסיות.
התיאום בין רוסיה לישראל צפוי להימשך ואף להתחזק בזמן הקרוב.

קרדיט: ערוץ עולם החדשות בטלגרם