מחקר: ישיבה של 8 שעות מכפילה את הסיכון לשבץ מוחי

מחקר חדש מראה כי לאנשים מתחת לגיל 60 היושבים 8 שעות ביום יש סיכון גבוה יותר לקבל שבץ.

מחקר שפרסם איגוד הלב האמריקאי ותוצאותיו פורסמו ברשת " CNN " מצא כי אנשים שיושבים 8 שעות או יותר ביום ללא פעילות גופנית היו חשופים פי 7 ללקות בשבץ מאשר אלו שהיו פעילים פיזית.

במחקר השתתפו בסך הכל 143,000 מבוגרים ללא מחלות קיימות, אשר המידע הבריאותי שלהם שנסקר היה רלוונטי לתקופה שבין שנת 2000 ל -2012.

שבץ מוחי מתרחש כאשר עורק המספק דם למוח נחסם, אמר כותב המחקר הראשי ד"ר ראאד ג'ונדי, חוקר קליני באוניברסיטת מקמאסטר באונטריו, קנדה.

הוא הוסיף כי אם לא מטפלים במהירות בשבץ , תאי המוח באזור זה עלולים להתחיל למות בגלל מחסור בחמצן.

המחקר הראה כי קיימת אינטראקציה משולשת בין משך זמן הישיבה והתעמלות לבין הגיל, שם נרשמו אירועי השבץ הרבים ביותר בקרב אנשים שיושבים 8 שעות ומעלה ואינם עוסקים בפעילות גופנית. 

איגוד הלב האמריקאי ממליץ למבוגרים לבצע פעילות גופנית בעצימות בינונית של 150 דקות (בשבוע).

זה אידיאלי, אמר גנדי, לבצע את הפעילות הזו בפרקי זמן של יותר מעשר דקות בכל פעם. "פעילות נחשבת לעצימות מתונה כאשר אתה מתאמן מספיק כדי להעלות את קצב הלב והזיעה שלך, כגון הליכה מהירה או רכיבה על אופניים."

מחקרים קודמים הראו כי 10 גורמים קשורים ל -90 אחוז מאירועי השבץ, מציין ד"ר גנדי, כך שאפשר באופן תיאורטי להימנע מ -90 אחוז ממקרי השבץ אם אדם חורג מגורמי הסיכון לפגיעות אלה ".

"הגברת הפעילות הגופנית היא רק מרכיב חשוב אחד להפחתת הסיכון לשבץ, יחד עם תזונה בריאה, הפסקת עישון ואבחון וטיפול בלחץ דם גבוה וסוכרת", אמר ג'ונדי.

السكتات الدماغية تصيب الأطفال أيضا | أوروبا أخبار | الجزيرة نت

קרדיט לתמונה: אלג'זירה