חשש באירופה מחזרת "הסצנריו הסורי" עם פליטים אפגנים

לפני שש שנים נמלטו יותר מ -1.2 מיליון מהגרים ממקומות רבים בעולם לאירופה, שנסעו מאות או אלפי קילומטרים בחיפוש אחר חיים חדשים, והותירו את היבשת במשבר פוליטי עמוק.

אירופה עומדת להתמודד שוב עם המשבר כזה, כאשר מיליוני אפגנים מנסים להימלט מהטליבאן, כך לפי אתר " קול אמריקה ".

כמה מנהיגים באירופה הביעו חששות מכך בימים האחרונים. בנאום בטלוויזיה ב- 16 באוגוסט אמר נשיא צרפת עמנואל מקרון כי "ההתמודדות עם נמלטים מהטליבאן דורשת מאמץ בינלאומי מאורגן והוגן". הוא הוסיף כי "אירופה לבדה אינה יכולה לשאת בתוצאות המצב הנוכחי".

בגרמניה אמר המזכיר הכללי של מפלגת הנוצרים הדמוקרטים השלטת ל- NTV: "מבחינתנו ברור שאסור לחזור על 2015 … לא נוכל לפתור את סוגיית אפגניסטן על ידי הגירה לגרמניה".

בשנת 2015, רוב האנשים שהגיעו לאירופה נמלטו מהמלחמה בסוריה. לאחר המעבר לטורקיה הם הצליחו להיכנס ליוון, חברה באיחוד האירופי, בין אם במעבר בסירה לאיי יוון או בפריצה בכוח דרך הגבול היבשתי מעל נהר אברוס המפריד בין שתי המדינות..

אך מהגרים אפגנים המנסים לעשות מסע דומה מתמודדים עם מכשולים רבים, שכן טורקיה בונה גדר לאורך גבול איראן, הנחשב מסלול עיקרי של המהגרים האפגנים לכיוון אירופה.

באופן דומה, יוון השלימה גם את בניית גדר הגבול לאורך הגבול היבשתי שלה עם טורקיה. מהגרים רבים המנסים להגיע לאיי יוון מטורקיה בסירה מוצאים את עצמם תקועים במחנות פליטים צפופים. עסקת המהגרים בין האיחוד האירופי לטורקיה לשנת 2016 הקשתה על המהגרים לבצע את המסע.

נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין, בעת שביקרה ביום ראשון במרכז קליטה לפליטים אפגנים ליד מדריד, דחקה במדינות החברות לעשות יותר.

"אני … קוראת לכל המדינות שהשתתפו בכוח המשימה באפגניסטן לספק מכסות התיישבות נאותות ומסלולים בטוחים כדי שנוכל להכיל יחד את הזקוקים להגנה", אמרה פון דר ליין.

 

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות