מבזקי חדשום ליום 24-8-21. מתעדכן

*- סרדאר Hajizadeh מפקד האוויר והחלל באיראן מסביר את האסטרטגיה של איראן בבניית הכוח הצבאי שלה:
מזרח ומערב הלכו על פיתוח וייצור מטוס ככוח התקפי, אבל אנחנו לא הולכים בדרך זו, העולם פיתח מטוס של הדור 5, אנחנו כנראה יכולים לבנות רק דור שלישי, לכן בחרנו מסלול של טילים בליסטיים שבמקום לפגר מאחורי האויב, התעמתנו איתם בנשק שבנינו.
בעבר, למפקדים מסוימים של האוויר והחלל, רצו ללכת לפיתוח מגמות בתחום האוויר והמטוסים, ‌ ההנהגה אמרה לנו לא לעקוב אחר הנושא הזה יותר מדי, ‌פיתוח טילים זו משימת הצבא, אתם נצמדים לטיל, ולאחרונה גם הורו לנו לפתח מל"טים ומזל"טים וזו האסטרטגיה שלנו.

*- נשיא רוסיה ולדימיר פוטין- כ -80 אחוזים מארסנל הגרעין האסטרטגי של רוסיה עבר שדרוג , הישג שאין כדוגמתו למדינה בעלת יכולת גרעינית.

*- סוכנות הידיעות האיראנית Tasnim – " כוחות ישראלים פעלו מתוך בסיס חיל האוויר של ארצות הברית ב Shindand גבול אפגניסטן המערבי הנמצא כ 75 ק"מ מהגבול האיראני ואספו מודיעין על כוחות צבא איראן ברחבי אזור המפרץ הפרסי. הישראלים פעלו תחת דגלי ארצות הברית ואיחוד האמירויות הערביות ".

*- איראן מכריזה על הדור החדש של מערכת ההגנ"א – באואר #باور 373 תוצרת איראן, שניתן להשוות אותה למערכת ה- S-400 הרוסית.

תמונה

*- ארה"ב תיתן מקלט ללפחות 5000 אפגנים שיוצאו מהמדינה ויוטסו לכווית ומשם לארה"ב.

*- על פי דיווח של ה"טלגרף " לפחות 20 ספינות אזרחיות הותקפו על ידי מוקשים ימיים , מזל"טים , צוללות וכוחות קומנדו ישראלים בהמשך "למלחמת הצללים" העולה שלב נוסף בין איראן לישראל.

*- דובר הטאליבן בקאבול סוהיל שהין – " אם ארה"ב או בריטניה יבקשו הערכה נוספת להמשך הפינוי התשובה היא לא . יהיו השלכות. הקו האדום שלנו לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן הוא עד התאריך 31 באוגוסט , עליהם להסיג את כל הכוחות הצבאיים שלהם. לכן, אם הם חושבים על כך זה אומר שנשקפת סכנה לכוחותיהם. " סקיי ניוז

*- עזה חווה את הגל השלישי של מגפת הקורונה במלוא עוזה.
בדיקות אפידמיולוגיות הוכיחו את קיומו של זן הדלתא, דבר שמסביר את מספר ההידבקויות הגבוה בימים האחרונים.

*- מקור פלסטיני: ארגוני הטרור בעזה דורשים שישראל תכניס לרצועה חומרי בנייה לפרוייקטים של בנייה ושיקום, פתיחה מלאה של המעברים, הכנסת סחורות באופן בלתי מוגבל – וקידום הכנסת הכסף הקטרי.

*- בהמשך לדיווחו של ירון שניידר אתמול על כטב"מ מסתורי שהופל ע"י האמריקנים מעל מזרח סוריה:

ובכן, הכטב"מ שסיכן כוחות אמריקנים בשטח שפועלים במזרח סוריה היה אירני.

טייס F15 אמריקאי שסבר כי הכטב"מ בדרך לפעול נגד 900 חיילים אמריקניים בקרקע ירה טילים לעבר הכטב"מ והשמידו.

קצין במודיעין הצבאי של צבא לבנון חוסל הלילה בטריפולי שבצפון המדינה.

הקצין ששמו אחמד מוראד הידוע בכינויו אבו זיאד נרצח ביריות מוקדם יותר הערב במרכז העיר טריפולי.

( קרדיט: יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי)

*- רשת Skynews מפרסמת שעל אחת מטיסות החילוץ מאפגניסטן לבריטניה הצליח לעלות אדם שמופיע ברשימה של מנועי טיסה לבריטניה מסיבות ביטחוניות. הטעות התגלתה לאחר שהמטוס המריא מקאבול והמידע לגביו הועבר לגורמי הביטחון, שהמתינו לו עם הנחיתה בברמינגהאם. לא פורסם אם האדם יוחזר לאפגניסטן או ייעצר. (קרדיט: קרן בצלאל)

*- מכון המחקר NGO Monitor:
שנתיים לרצח רנה שנרב: ממשלות אירופה לא חקרו, והכסף עדיין ממשיך לזרום לארגונים הקשורים לטרור

שנתיים עברו מאז רצח הנערה רנה שנרב ז"ל על ידי מחבלים של החזית העממית, חלקם היו בכירים בארגוני חברה אזרחית פלסטינים, שקיבלו מימון ממשלות אירופה. שניים מהרוצחים קיבלו את המשכורת שלהם ישירות מממשלת הולנד (כך לפי שרת הפיתוח ההולנדית).

למרות שהחז״ע היא ארגון טרור מוכרז בארה״ב, ישראל, קנדה והאיחוד האירופי – ממשלות אירופאיות רבות בחרו להתעלם מהעובדות, ממשיכות להשקיע באותם ארגונים וגורמות לניצול חמור של כספי משלמי המיסים שלהם. ממשלת הולנד החלה לחקור לאחר לחצים כבדים, ולו רק כדי להמשיך לעבוד עם אותם ארגונים. שרת הפיתוח של בלגיה טענה שהם ביצעו חקירה פנימית, וסירבה לפתוח בחקירה עצמאית בלתי-תלויה.

מאז שנת 2016, מכון המחקר NGO Monitor תיעד את הקשרים בין עשרה ארגונים במימון ממשלתי אירופאי לארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין. בין השנים 2021-2014, ממשלות הולנד, ספרד, בלגיה, איטליה, שבדיה, דנמרק, אירלנד, גרמניה, צרפת, נורבגיה, פינלנד והאיחוד האירופי, העבירו יותר מ-200 מיליון אירו לרשת ״ארגוני זכויות האדם״ של החז"ע. המחקר שלנו גם הראה עשרות בכירים באותם ארגונים המקושרים לארגון הטרור בדרכים שונות. ראשי החוליה שרצחה את שנרב, כולל המחבל שהפעיל את מטען החבלה, החזיקו בתפקידים בכירים בארגונים אלו.

NGO Monitor Writer - JNS.org