ציר ההתנגדות – מעצמאיות לאיחוד שורות. חלק ג'

את המשך השת"פ או לפחות את ההקרנה בין הזירות אחת על השניה ראינו בשבועות שלאחר שומר החומות, בהם פלגים פלסטינים המשיכו לשגר רקטות משטח לבנון לשטח ישראל בהתאם לאירועים שהתרחשו באיו"ש/בעזה, זאת לפחות בהעלמת עין של חזבאללה אם לא בסיוע של חלק מהדרג הטקטי בארגון.

את טיב הקשר היה ניתן לראות בתמונות שיצאו מהשבעתו של ראיסי לנשיאות איראן, בהם נראו זיאד נח'אלה ואסמאעיל הניה מחוייכים ומחובקים עם בכירי 'ציר ההתנגדות'.

נצראללה בנאומו השבוע הכריז כי ספינת דלק יצאה מאיראן לכיוון לבנון והזהיר את ישראל ו/או את ארה"ב מלפגוע בה והגדיר את הספינה כ"אדמה לבנונית" ולכן פגיעה בה תיחשב כפגיעה באדמת לבנון שעפ"י המשוואה של נצראללה הארגון מחוייב להגיב עליה.
נצראללה הרשה לעצמו להצהיר הצהרה כזו וכך לבסס את המשוואה מכיוון שהוא יודע שישראל לא תפעל כנגד הספינה שכן היא אזרחית ותמימה ומיועדת לתושבי לבנון.
ככה בדיוק מבססים משוואה/ציר הברחות. מתחילים בדברים תמימים, בודקים את התנהלות הצד השני ואז עוברים ל'דברים האמיתיים'.
אם מחר נצראללה מחליט באותו ציר להעביר אמל"ח רגיש בחסות העברת דלק תמימה, מה יקרה אז? ישראל לכאורה תהיה כבולה מלפעול כנגד הספינה בחופשיות שכן עפ"י המשוואה של נצראללה האירוע יחייב תגובה.

להשקפתי בדיוק באותו משקל ישראל צריכה לפעול כנגד 'ציר ההתנגדות' – אם נצראללה מדבר במושגים של "מלחמה אזורית" ובאיחוד שורות בין הארגונים, גם ישראל צריכה לדבר באותם מושגים.
אם פלגים פלסטינים משגרים רקטות לישראל משטח לבנון בעקבות אירועים שמתרחשים בעזה/באיו"ש, ישראל תוכל להגיב על האירוע גם ברצועת עזה, בסוריה או אף מעבר לכך.
'ציר ההתנגדות' מתנהל בפעולותיו כמקשה אחת כנגד ישראל ולכן גם ישראל צריכה להסתכל על ציר זה כמקשה אחת.
זה אולי יהיה קשה ומסובך בהתחלה, אך ברגע שהמשוואה תתבסס, פלגים פלסטינים לא ירגישו חסינות בעת שיגור רקטות מלבנון, מחבל ברצועה שיחשוב לבצע פיגוע על הגדר יחשוב פעמיים שכן הנזק לציר בתקיפת ישראל בסוריה יהיה גדול מהתועלת וכדומה.

זהו דבר חדש שבעבר ראינו בעיקר בהצהרות בתקשורת ולא יוחס לו חשיבות, אך לאחרונה הדבר אף מיושם בשטח וצריך לשים עליו את הדעת.

קרדיט: ערוץ הטלגרם "האיש החושב"      קרדיט לתמונות של כל הסדרה: הרשתות החברתיות