מבזקי חדשות ליום 22-8-21. מתעדכן

*- מלחמות בתוך המחנה הג'יהאדיסטי
טאליבן אמנם השתלט על רובה המוחלט של אפגניסטן, אך נראה כי מוקדם מידי לחגוג מבחינתו. אחד התסריטים שלא ניתן לשלול בשלב זה היא התעצמות העימות על אדמת אפגניסטן בין טאליבן לבין דאעש. הזרוע של דאעש באפגניסטן "ויליאת ח'ראסאן" נחשבת לאחת החזקות מאז מוגר הארגון בסוריה ובעיראק. הזרוע הזו הוקמה על ידי פורשי טאליבן פקיסטן ואפגניסטן עוד בשנת 2015.

דאעש פרסם גינוי למה שאירע השבוע באפגניסטן וטען כי חזרת טאליבן לשלטון היא במסגרת "הסכם שלום" שנחתם עם ארה"ב ובסיוע קטר. הוא הבטיח להחריף את המאבק בטאליבן בתקופה הקרובה. סביר שבחודשים הקרובים אפגניסטן תהפוך מוקד משיכה לג'יהאדיסטים, דבר שצפוי להגביר את מאבקי השליטה בה.

*- במספרים: ממדי המחדל הצבאי האמריקאי באפגניסטן
נראה כי האמריקאים בעצמם עוד לא יודעים להעריך במדויק את כמויות הנשק שנפלו לידי טאליבן וישנן הערכות סותרות. סוכנות הידיעות רויטרס מצטטת גורם אמריקאי שאומר כי למרות היעדר מספרים מדויקים, הערכת המודיעין מצביעה על כך שהטליבאן השתלטו על יותר מאלפיים כלי רכב משוריינים; כולל Humvee ועד 40 כלי טיס, כולל מסוקי UH-60 Black Hawk, מסוקי תקיפה ומל"טים צבאיים מסוג Scan Eagle.מובן שקיימת אי בהירות לגבי הנתונים וזאת מאחר שלפי נתונים אמריקאים רשמיים, וושינגטון סיפקה לכוחות האפגנים 208 מטוסים בין השנים 2003 ל -2016. כמו כן, גורם אמריקאי נוסף ציין כי לאוזבקיסטן הגיעו בין 40 ל -50 מטוסים על ידי טייסים אפגנים שנמלטו מאימת הטאליבן.

יצוין שבין השנים 2002-2017 העניקה ארצות הברית לצבא האפגני נשק בשווי של כ -28 מיליארד דולר, כולל רובים, משקפי ראיית לילה ומזל"טים קטנים למטרות איסוף מודיעין.

קרדיט: אתר הטלגרם דורון פסקין 

*- סין מוכרת משלוחי דלק איראניים לאנשי עסקים לבנונים בניסיון לעקוף את הסנקציות האמריקאיות לאחר ששגרירת ארה"ב בלבנון איימה כי אם המכלית האיראנית תפרוק דלק בביירות הבנק המרכזי הלבנוני יוכנס לרשימת הסנקציות ובכך היא תמוטט כליל את הכלכלה הלבנונית .

*- מעזה נמסר, שארגון חמאס מתגמל את הפעיל שירה בחייל הישראלי ב -10,000 דולר. לא הסגיר עצמו אלא זכה בפייס .

*- אנשי אזור Sayeda Zainab, מדרום לדמשק, התאבלו על חבר המיליציה האיראנית, לאחר שנהרג בתקיפות הישראליות האחרונות שכוונו למטרות בסביבת הבירה.

דפי חדשות מקומיים פרסמו הספד לצעיר, אדל חאדר פאטלאווי, המתאר אותו כ"מוג'אהיד ".

בלילה של חמישי-שישי, 20 באוגוסט, שיגרו מטוסי קרב ישראליים טילים שכוונו למספר אזורים בסביבת דמשק וכפריה, והגיעו לאזורים ממזרח לחומס.

התקיפות לפאתי דמשק, פגעו במחסני נשק של משמרות המהפכה האיראניים ליד שדה התעופה הבינלאומי של דמשק.

בוצעו תקיפות גם לאתרים צבאיים בקלמון המערבית שבכפר דמשק, והרגו אנשי מיליציה של חיזבאללה הלבנונית ופצעו אחרים על פי מקורות .

אמבולנסים עמוסים בגוויות ופצועים הגיעו למספר בתי חולים ממשלתיים באזור לאחר ההפצצה שפגעה בפאתי העיר קרא.

גורמים רפואיים מעידים כי האזור היה נתון להתגייסות של אנשי חיזבאללה וסגירת כמה כבישי הרים לאחר ההפצצה הישראלית.

בהקשר זה אמר ראש מועצת העיר קרא כי 4 אזרחים נהרגו ועוד 3 נפצעו מההפצצה הישראלית, אך גורמים מקומיים האשימו את הטילים שנורו על ידי ההגנה האווירית בהריגה ופגיעה באזרחים.

פעילים ברשתות החברתיות שידרו תמונות של שרידי הטילים הרוסים שנפלו בשכונות הבירה, וסרטוני וידיאו הראו שריפות בסביבת העיר קרא כתוצאה מהמטרה.
עד כה בוצעו יותר מ -30 פשיטות אוויריות ששיגרו מטוסים ישראלים בדמשק ובכפריה מאז תחילת 2021, וכונו ל -12 אתרים של מיליציות איראניות ושל המשטר הסורי.

*- דיווח: חידר סרג'אן, אחד מהמפקדים האיראנים הבכירים, חוסל בתימן. איראן מכחישה.

*- איראן תשגר לוויין בעתיד הקרוב? כמה כלי תקשורת פרסמו תמונות של אתר החלל של אימאם חומייני, תוך ציון ההכנות לשיגור קרוב.