יוניסף מזהיר:4 מיליון לבנונים עלולים להתמודד עם מחסור חמור במים בקרוב

קרן הילדים של האו"ם (UNICEF) הזהירה כי יותר מארבעה מיליון לבנונים עלולים להתמודד עם מחסור חמור במים, או שהמים שלהם עלולים להינתק כליל בתוך ימים, בגלל משבר הדלק החמור.

מאז קיץ 2019, לבנון הייתה עדה לקריסה כלכלית מואצת, שהוחמרה מהפיצוץ הנורא בנמל ביירות ברביעי באוגוסט, ומהצעדים להתמודדות עם נגיף הקורונה.

במארס 2020 המדינה לא הצליחה לשלם את חובות החוץ שלה, ואז החלה במשא ומתן עם קרן המטבע הבינלאומית על תכנית הבראה שהושעתה מאוחר יותר עקב חילוקי דעות בין הנושאים ונותנים הלבנוניים.

שער החליפין של הלירה הלבנונית מול הדולר ירד בהדרגה עד שאיבד יותר מ -90 אחוז מערכו, יותר ממחצית האוכלוסייה נמצאת מתחת לקו העוני ושיעור האבטלה עלה, בעוד שהקהילה הבינלאומית דורשת מהרשויות ליישם רפורמות דחופות כך שהמדינה תקבל את התמיכה הכספית הדרושה כדי להוציא אותה מההתמוטטות הכלכלית שלה.

"מתקנים חיוניים כמו בתי חולים ומרכזי בריאות מנותקים ממי שתייה בגלל מחסור בחשמל, מה שמסכן חיים", אמרה מנכ"לית ארגון הבריאות העולמי, הנרייטה פור.

"אם ארבעה מיליון בני אדם ייאלצו לפנות למקורות מים לא בטוחים ויקרים, הדבר יסכן את הבריאות וההיגיינה", הוסיפה, ולבנון עשויה להיות עדה לעלייה במחלות הקשורות במים, בנוסף לגידול במספר מקרי הנדבקים בנגיף הקורונה (COVID-19).

الأمم المتحدة للطفولة: 4 ملايين لبناني قد يواجهون نقصا حادا في المياه | الوفد

קרדיט לתמונה: אלואפד ניוז