חיסוני הקורונה מתוצרת איראן הורגים מתחסנים במספרים מבהילים

אתמול, רביעי, משטר האייטולות באיראן איפשר לייבא חיסונים זרים נגד וירוסים, לאחר שנמנע מיבואם מאז תחילת התפשטות החיסונים הללו בין מדינות העולם, וחמנאי אמר אז כי " יצרני החיסונים הללו באמריקה ובאירופה רוצים לבדוק אותם על האיראנים ", והדגיש כי ארצו מייצרת חיסון נגד נגיף הקורונה ונותנת אותו לאיראנים.

אלא שמתברר עכשיו כי החיסונים המקומיים הינם כשלון קולוסיאלי שהוביל למותם של אלפי איראנים.

לאחר שהאיראנים לעגו לחיסון האיראני שנקרא (Berket) ולפעולות החיסון המתמשכות באיראן נגד וירוס הקורונה, והדגישו כי התורים הארוכים בבירה לקבל את החיסון הגדילו את מקרי הדבקה בקורונה במדינה, בידיעה כי החיסון,לכאורה, אינו אלא שקר מהשקרים של חמינאי, וציינו כי התורים בבחירות האחרונות לנשיאות הגבירו את שיעור ההדבקה בנגיף זה, מה שאושר על ידי ראש המשטר האיראני עצמו, שהודה כי הבחירות החריפו את התפרצות נגיף הקורונה.

כיום, יותר מתמיד, תוצאות החיסון ניכרות באיראן, לאחר ששיעור התמותה עלה בקרב אלו שקיבלו מנה אחת או שתיים של חיסון זה. המרכז לסטטיסטיקה ומידע במשרד הבריאות האיראני (מרכז ממשלתי) הזהיר מפני עלייה בהידבקויות ובמוות של אנשים שעברו חיסון, מה שמאשר את הכישלון המלא של תוכנית החיסונים שמוביל משטר האייטולות במדינה.

מסמך שהודלף הצביע על כך שמספר ההרוגים בקרב המתחסנים, במיוחד אזרחים מעל גיל 60, גבוה פי עשרות מהתקן העולמי, אך ממרכז המידע של משרד הבריאות של המשטר האיראני נמסר כי המרווח הבלתי סדיר בין המינון הראשון לשני, והתעלמות מסוג החיסון שיש להשתמש היא הגורם לתמותה מוגברת, על פי הטענה

והמרכז אמר בהצהרה: "עד כה נדבקו יותר מ -91 אלף איש שקיבלו את מנה ראשונה של נגיף החיסון Kovid -19 , והגיל הממוצע של אנשים אלה הוא בין 60 ל -90 שנה ", וכ -8,500 מהפונים לבית החולים מתו.

על פי המסמך, אלה שמתו לאחר שקיבלו את המנה הראשונה של החיסון לקורונה היו לרוב בשנות השבעים והשמונים לחייהם, ובקרב אלה שקיבלו שתי מנות של החיסון, ולפי הדיווחים קיבלו את החיסון המלא, כ -23,000 איש נדבקו במחלת קורונה .

עד למועד הכנת הדוח של המרכז לסטטיסטיקה וטכנולוגיות מידע של משרד הבריאות, כ -2.7 מיליון איש קיבלו שתי מנות של החיסון האיראני, ושכיחות התסמינים ביניהם עמדה על 6000 למיליון, וזה הרבה יותר גבוה מאשר הנתונים הסטטיסטיים של מדינות אחרות, שבהן מתו כמעט 2500 איש כתוצאה מהקורונה שבועיים לאחר קבלת המנה השנייה של החיסון, בגיל ממוצע של 70 עד 80 שנים.

ראוי לציין כי נשיא איראן לשעבר, מחמוד אחמדינג'אד, אמר בהודעה לעיתונות לפני כמה ימים: "שלטונות הרפובליקה האיסלאמית הזריקו את אותם החיסונים שאסרו על אנשים".

חמינאי והפמלייה שלו לקחו חיסונים שיוצרו במערב והשאירו לאנשים את החיסון של ברקת ונור, שהאיראנים מתארים בסרקזם כמים מהבאר של ג'מקאראן, משם ייצא המהדי הנכסף שלהם.

על פי אומדנים רישמיים באיראן מתו עד כה מהקורונה כ-100 אלף איש בעוד שגורמי אופוזיציה טוענים כי מספר המתים מגיע לכ-400 אלף מתים.

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות באיראן