מבזקי חדשות ליום 19-8-21. מתעדכן

*- עיתון אלאח׳באר מדווח מפי גורמים פלסטיניים כי המתווך המצרי העביר הצעה חדשה לפלגים הפלסטיניים:

– הסכם הפסקת אש לטווח ארוך שיכלול: הכנסת כספי סיוע ערביים ובינלאומיים, פתיחה מוחלטת של כל המעברים לעזה, עסקת חילופי שבויים ובלבד שיתנו זמן למאמצים, נציגי הפלגים בעזה ענו מנגד שתם פרק הזמן שניתן להגיע להסדרה בעזה וכעת בעזה יפעילו את הכלים העממים עד שישראל תחזיר את המצב כפי שהיה לפני מבצע ״שומר החומות״. (ערוץ בית הקלפים בטלגרם)

*- רוסיה מתכוננת לשיגור נוסף של טיל השיוט המונע בגרעין , המכונה "סקייפול"-נשק שנוי במחלוקת שנועד להביס את מערכות ההגנה האמריקאיות.

*- נסראללה: לנוכח האיומים הניצבים בפני ירושלים ואתריה הקדושים, אנו קוראים ליצור משוואה אזורית המגנה על אתרי קודש אלה.

*- עדכון מטעם המטה לביטחון לאומי (מל"ל): בהמשך לעבודת מטה שהתבצעה בנושא, הרינו לעדכן, כי רמת האיום מטרור לחופי סיני ושארם א-שייח’ יורדת (מדרגה 1 לדרגה 3). יודגש, כי בצפון סיני נותרת רמת סיכון גבוהה (רמה 1). הנושא עלה בפגישתם של ראש הממשלה, נפתלי בנט, עם שר המודיעין של מצרים, עבאס כמאל, בה עדכן רה"מ את האחרון בהחלטה.

*- דיווח לבנוני: כוח צבאי, שנתמך על ידי משרד המודיעין הלבנוני, פשט על כמה בתים באזור בעלבק ועצר אדם בטענה שהוא ואחרים חטפו אזרח איראני. הכוח הצליח לשחרר את החטוף ותפס מגוון נשקים צבאיים.

*- שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, התייחס למצבם של האזרחים האפגנים ששיתפו פעולה עם ארה"ב לאורך השנים, והכיר בחובה המוסרית של האמריקנים לסייע להם. עם זאת, אוסטין הוסיף והסביר: "אנחנו עדיין לא קרובים להיכן שהיינו רוצים להיות מבחינת פינוי האזרחים שלנו ופינוי בני הברית שלנו מאפגניסטן"
דבריו של אוסטין באים ברקע דבריה של סגנית מזכיר המדינה האמריקני, וונדי שרמן, שמספרת כי הממשל האמריקני נחשף לדיווחים ולפיהם הטאליבאן מונע מאזרחים אפגנים להגיע לשדה התעופה בבירה. לפי שרמן, ב-24 השעות האחרונות פינו מטוסי חיל האוויר האמריקני יותר מ-2,000 איש.

*-  תקיפות אוויריות רוסיות כנגד אתרי דאעש בבאדיה הסורית, בעקבות תקיפה של הארגון ממערב לאל-בוקמאל,. בתקיפה נהרגו 5 ונפצעו 15 נוספים מהכוחות הסורים וכוחות הנתמכים על ידי איראן.

*- אהמט דבוטאולו: לטורקיה יש רשת ריגול באיראן
שר החוץ הטורקי וראש הממשלה לשעבר בראיון טלוויזיה "לטורקיה יש רשת ריגול באיראן ועליה להשתמש ברשת זו כדי להזהיר את איראן למנוע את גל האפגנים שמהגרים לטורקיה " .

*- מקור איראני: ספינת מקראן נכנסה לים התיכון עם ליווי ספינת סהאנד ו -7 סירות מנוע מהירות זולפיקאר.

*- בשבוע שעבר חצה צי ה Nedaja ה -77 את הערוץ האנגלי (הערוץ האנגלי) ופנה דרומה לצרפת. המשימה הייתה אמורה להיות קודם לוונצואלה. אך לאחר טביעת ספינת הלוגיסטיקה של חרק המיועדת לסנט פטרסבורג והאיום האמריקני בכל מעבר טרנס -אטלנטי של קבוצת אטלנטיק 77 דרך ונצואלה, היא הפליגה לרוסיה.

סאהנד השתתפה במשט מול נשיא רוסיה, בנוכחותו של אדמירל חנזאדי, מפקד חיל הים, נוצר לוח תעמולה מתאים למשמרות הבריאות בצד של פטרסבורג.

הטעות הקטלנית בסיפור הפריגטה של קונארק ואובדן 19 אנשי צוות. ולבסוף, טביעת הספינה חרק, שבמזלם הטהור ותושיית מפקדי הספינה, ניצלה מסכנה של מאות נפגעים.

בנוסף, בחודשים הראשונים לפיקודו של חוסיין חנזאדי, במקביל לאירוע סאנצ'י, איבדה הפריגטה של דמבאנד, הכלי היקר היחיד של הצי הצפוני, את המנוע שלה בנמל אנזאלי והתנגשה בשובר גלים.

התעקשות מוגזמת למשימות לטווח ארוך ללא קשר ליכולת הצי,כמו גם התעלמות מהעיקרון החשוב של תחזוקה ואי עמידה בנושאי בטיחות ב -4 השנים האחרונות הותירה אוסף תאונות ונפגעים בידי Nedaja. עם טביעתהשל חארק, לחץ התמיכה הלוגיסטית של כלי השיט הוא כעת מתחת ל -10 מעלות עם שתי הספינות של בנדר עבאס ובושר.

בזבוז זה הוא קטלני ביותר עבור הצי. מכיוון שצי הקרב שלו בצפון היה כמעט תלוי בדמבאנד, ושקיעתו של דמבאנד פירושה הפחתה של 50% ביכולת הלחימה שלו.

*- מפקד חיל הים האיראני הודח ע"י חמינאי במקומו מונה קצין אחר ממוצא כורדי שאמו סונית.

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות