טורקיה מחסנת מחדש בשתי מנות פייזר את אלו שקיבלו את החיסון הסיני

טורקיה החלה לחסן מחדש את כל האנשים שקיבלו את החיסון הסיני שנועד להילחם בנגיף הקורונה, באמצעות שתי מנות של חיסון "פייזר/ביונטק", מכיוון שמדינות רבות לא אימצו את החיסון הסיני.

משרד הבריאות הטורקי חיסן מיליוני אזרחים בחיסון של חברת " סינובאק " הסינית, מאז השקת מבצע החיסונים בינואר, אך החל להשתמש בחיסון " פייזר/ביונטק " חודשים לאחר מכן.

ביולי האחרון פתחה ממשלת טורקיה במסע חיסונים עם מנת הבוסטר להגברת החיסון של "פייזר" לאנשים מסוימים על רקע החששות מיעילות החיסון הסיני נגד הנגיף מזן דלתא המדבק מאוד,כך מדווח העיתון האמריקאי "וול סטריט". 

ממשלת טורקיה הודיעה כי אישרה מינונים נוספים של פייזר בשל מגבלות נסיעה שהטילו כמה מדינות המחייבות את המטיילים לקבל את חיסון פייזר וחיסונים אחרים שאושרו על ידי המערב, כך מדווחת סוכנות אנאדולו.

שר הבריאות הטורקי, פרטין קוקה, אמר כי ההחלטה התקבלה עקב מגבלות נסיעה שהוטלו על אזרחי טורקיה ולא בשל בעיות בריאות.

"רק סוגים מסוימים של חיסונים מתקבלים לכניסה למדינות מסוימות. נקבעה תקנה מיוחדת שדרוש שתי מנות של חיסוני mRNA על מנת לעמוד בתקנות של אותן מדינות", הוסיף השר בטוויטר.

למרות שארגון הבריאות העולמי אישר את השימוש החירום בחיסון Sinovac, מעטות ממשלות המערב שאישרו את השימוש בחיסון זה.

אתמול, יום שלישי, מספר המחוסנים בחיסונים נגד הוירוס בטורקיה עלה על 85 מיליון מנות, ועל פי נתונים שפורסמו באתר "covid19asi.saglik.gov.tr", יותר מ -44 מיליון איש קיבלו את המנה הראשונה של החיסון , בעוד שמספר האזרחים שחוסנו בשתי מנות חיסון הגיעו ליותר מ -33 מיליון איש, ואת המנה השלישית קיבלו 6 מיליון 936 אלף ו -43 אנשים.

China's Sinovac jab in final stages of evaluation: WHO