איראן חוששת ממתקפה קרובה על כוחותיה במזרח סוריה

איראן נערכת לתקיפה מצד ישראל או כוחות הקואליציה, בגבול סוריה עיראק, ומציבה מערכות הגנה אווירית, כדי להגן על המליציות, גם בגבול עם ישראל מתגברת כוחותיה, באמצעי הגנה אווירית, וכנראה התקיפה של אתמול על עמדת איסוף מודיעין של האיראנים, קשורה לתגבור כוחות אלה.
המרכז הסורי לזכויות אדם חשף, לפני מספר ימים,כוננות איראנית, בצפון מזרח סוריה, על ידי תגבור כוחות של משמרות המהפכה והעברת טילים נגד מטוסים לאזורים הכפריים של דיר א-זור, לקראת התקפה של ישראל או של הקואליציה הבינלאומית.
מהמצפה הסורי נמסר, כי קיימת התראה אצל המיליציות שמונהגות על ידי משמרות המהפכה האיראנים בפאתי העיר אל-מיאדין, ממזרח לדיר א-זור, במקביל הועברו  יותר מ 20 כלי רכב עמוסים במקלעים כבדים נגד מטוסים לקרבת מקדש עין עלי בפאתי העיר.
המצפה ציין כי המיליציות הציבו לפני מספר ימים מערכת הגנה אווירית ניידת באזור החוות בפאתי עיר המחוז אל-מיאדין, שעליה מותקנים טילי קרקע-אוויר שהוסוו.
זאת לאחר שבתחילת החודש הותקנה מערכת מכ"ם לאיתור טיסות בתוך שטח החוות, מקום הכינוס הגדול ביותר של האיראנים בפאתי העיר אל-מיאדין.
מקורות המרכז הסורי לזכויות אדם דיווחו מאזור הפרת המערבי, כי מיליציית משמרות המהפכה האיראנית הקימה "מכ"ם" לאיתור טיסות ,בהשגחת מומחים מטהראן, בתוך שטח החוות, שהוא בעל טווח הגדול ביותר שהאיראנים הציבו בפאתי העיר אל-מיאדין בגזרה המזרחית של האזור הכפרי של מחוז דיר א-זור.
האזור הנ"ל הוא המושבה האיראנית הגדולה ביותר בשטח סוריה.

מומחים צבאיים של האיראנים פיקחו על התקנת המכ"ם, והם התקינו והפעילו אותו באזור.

GCC working on joint missile defense: Bahrain | Al Arabiya English

קרדיט: עמרם אלמליח מקבוצת נציב קרדיט לתמונה- אלערביה