ביידן על אפגניסטן: לא נילחם למען אף אחד

נשיא ארה"ב: אני שולח 6,000 חיילים לאפגניסטן כדי לפנות את אזרחינו ובעלות בריתנו. משימתה של אמריקה באפגניסטן הייתה למנוע פתיחת התקפות נגדה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הגיב לכל הביקורות האחרונות על ממשלו על מה שאירע באפגניסטן לאחר הנסיגה האמריקאית, שחלקם ראו בכך פעולה מפתיעה ומביישת , ואמר כי הכוחות האמריקאים עזבו משם בזמן הנכון.

הנשיא הודה כי ההחלטה לסגת באה ממנו באופן אישי, ואמר: "אני עומד ישירות מאחורי ההחלטה על הנסיגה האמריקאית מאפגניסטן".

הוא גם הדגיש כי למרות כל הביקורת שהשפיעה עליו, ההחלטה לסגת היא ההחלטה הנכונה .

הנשיא הוסיף כי המטרה האמריקאית שם היתה להביס את מבצעי הפיגועים בספטמבר, וכי המשימה האמריקאית באפגניסטן נועדה למנוע כל התקפה נגדה, תוך הכרה בכך שנעשו טעויות במהלך ביצוע המשימה.

הוא גם ציין כי הממשל של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ הוא זה שהתחיל את הדיאלוג עם הטליבאן, וציין כי לממשלו היתה רק אפשרות ליישם את ההסכם עם התנועה או להסלים את הלחימה נגדה.

הוא הצהיר כי לא יוריש את הבעיה האפגנית לאף נשיא אחר, וגם לא יחזור על טעויות קודמות מכיוון שלהמשך המלחמה באפגניסטן אין סוף.

הוא גם הדגיש כי הוא לא יאפשר איבוד חיי חיילים אמריקאים יותר שם, והסביר כי הורה על הצבת 6,000 חיילים באפגניסטן כדי לאבטח פינויים, וכי שגרירות ארה"ב מאובטחת לחלוטין.

אשרף גאני סירב לנהל משא ומתן

הוא גם גילה כי ההנהגה הפוליטית באפגניסטן נכנעה ונמלטה מהמדינה, והדגיש כי ארצו לא תמשיך להילחם בשם הכוחות האפגניים.

והוסיף כי הנשיא אשרף גאני סירב לנהל משא ומתן עם הטליבאן כדי להגיע להסדר אלא הבטיח כי הכוחות האפגניים ילחמו, אך הוא טעה.

בזמן שהנשיא האפגני עזב את המדינה, בליווי היועץ לביטחון לאומי במסוק, ביום ראשון בצהריים אישר גורם בכיר במשרד הפנים האפגני את אמיתות החדשות, בעוד שנשיאות אפגניסטן הדגישה כי לא ניתן לחשוף את תנועותיו של גאני מטעמי ביטחון.

הוא גם הבהיר כי אמריקה הוציאה 3 טריליון דולר באפגניסטן, וכי היא סיפקה הכל לצבא האפגני, אלא שהאחרון לא רוצה להילחם, והדגיש כי ההנהגה האפגנית אינה מאוחדת.

הנשיא גם איים על הטליבאן בתגובה הרסנית אם האינטרסים של אמריקה יותקפו.

לאחר הנאום, צייץ ביידן והדגיש כי המשימה הנוכחית של כוחות ארה"ב באפגניסטן היא לאפשר לאזרחים אמריקאים ולבני בריתם לעזוב.

ראוי לציין כי נשיא ארה"ב ספג גל ביקורת נרחב בגלל ההתפתחויות האחרונות באפגניסטן, במיוחד עם כניסת תנועת הטליבאן לבירה.

סנאטורים אמריקאים רבים הגיבו על נפילתה ההרסנית של הממשלה שם ועל אובדן מה שהם ראו כ -20 שנה של קורבנות אמריקאים תוך ימים ספורים, שלדעתם הם מהווים איום ישיר על האינטרסים של אמריקה.

Corran que viene los Talibanes

קרדיט לתמונות: הרשתות החברתיות