תקיפת עמדת תצפית איראנית ליד גבול הגולן – עדכונים ואיתור

בסביבות השעה 21:30 הערב יצאה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית – "סאנא" בהודעה: سماع دوي انفجارات في محافظة القنيطرة – נשמעו התפוצצויות במחוז קונייטרה.

כמה דקות אחר כך פרסמה הסוכנות כי –  المعلومات الأولية تشير إلى عدوان إسرائيلي بالصواريخ غرب بلدة حضر بريف القنيطرة الشمالي – ידיעות ראשוניות מאשרות כי ישראל תקפה בטילים מטרה באזור קירס אל-נאפל מערבית לעיירה ח'דר בפרברי מחוז קונייטרה הצפונית . (העיירה נושקת ממש לגבול הגולן הישראלי).

בתוך דקות החלו לעלות ברשתות החברתיות סרטונים ותמונות שהעלו תושבי האזור שהצליחו לתפוס את מעוף הטיל שהשמיד את עמדת התצפית האיראנית ליד גבול ישראל.

אתרי החדשות הסוריות טוענים כי העמדה שהותקפה היתה של המיליציות האיראניות שהתמקמו ליד גבול ישראל ואוספים מודיעין טקטי מתוך השטח .

ישראל כבר הבהירה מספר פעמים לכל מי שרק הסכים לשמוע כי היא לא תאפשר פעילות איראנית לאורך גבול הגולן שלה עם סוריה. וגם הפעם פעלה ישראל למניעת פעילות שכזאת.

הסרטונים:

*-

*-

*-

הפרשן הצבאי של האתר נציב נט מעריך כי המוצב שהושמד הלילה נמצא בנ.צ. הבא:

וזאת העמדה שהושמדה:

 הפרשן הצבאי הוסיף כי המוצב כבר הותקף על ידי ישראל בעבר. ואם היה אמצעי תצפית בעמדה שהושמדה זה שווה בהחלט. המטרה אבל היא בעיקר העברת מסר על פעילות של חזבאללה או נאמניו שלא מקובלת על ישראל.

*- האתר המותקף השני היה בתוך מתחם חטיבה 90 המחזיקה את הקו ליד העיירה מאעס – ماعص והבניין שהותקף היה משרדו של תת אלוף חוסיין חמושה – מח"ט 90 שהוזהר לא פעם על ידי ישראל שלא לאפשר פעילות איראנית – חיזבאללה בגזרה בה הוא שולט .

*- תקיפה בסוריה:

לפני זמן קצר הותקף משרדו של העמיד, מקביל לתת אלוף, חסין חמוש – מפקד חטיבת 90 הסורית שפועלת בשיתוף פעולה מלא עם חזבאללה ומספקת אמצעי תצפית ואיסוף מודיעין בקרבת הגבול. המשרד הותקף במרחב קניטרה שבגבול סוריה-ישראל. שמו של חסין חמוש הוזכר בעבר בכרוזים שצה״ל הטיל במרחב קניטרה, צה״ל כינה אותו כמשת״פ של חזבאללה. (קרדיט : ערוץ עולם החדשות בטלגרם)

*- סוכנות הידיעות הסורית סטפ : STEP: התקיפה הצבאית הישראלית כוונה למטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני ולחיזבאללה באל-ח'אדר.

*- שריפה פרצה באתר צבאי השייך לכוחות המשטר הסורי ולמיליציות איראניות, שאליו כוונו 3 טילים ישראליים, ביום שלישי בערב, בגבעת קיר אל-נאפל, ממערב לעיירה ח'דר שבכפר הצפוני של קונייטרה, על פי המרכז הסורי לזכויות אדם.