הדיפלומט הרוסי אלשאער: אסד שלח שליח לוושינגטון לנסות ולהגיע להבנות

הדיפלומט והאנליסט הפוליטי הרוסי, רמי אל-שאער- رامي الشاعر : בשאר אל-אסד שלח שליח לוושינגטון לנסות ולהגיע להבנות בנושא הסורי עם ממשל ביידן

אלשער גילה בראיון בטלוויזיה הסורית, כשדיבר על אסטרטגיית המשטר, כי ההסלמה האחרונה של כוחות צבא סוריה בדרום המדינה והעיר דרעא  היא "לא צירוף מקרים" וכי הנשיא בשאר אל-אסד שלח שליח לוושינגטון, והודיע ​​לממשל האמריקאי על נכונותו לפעול ולתאם באופן מלא עם ארצות הברית של אמריקה. את כל הנושאים הנוגעים לה במזרח התיכון, בתמורה לתמיכה בהישרדות המשטר הסורי הנוכחי.

א-שאיר מאמין כי עסקה זו שמציע המשטר לוושינגטון תהיה "זריקת חיים" עבורו בתמורה להעניק לה את היכולת לשלוט על הנושא הסורי  תוך הרחקת רוסיה מכל תפקיד או קבוצת מדינות במסלול אסטנה או כל אחד מהמאמצים שנעשו ועדיין נעשים לפתרון המשבר הסורי על ידי מדינות אלה.

אסד הציע הפיכה נגד רוסיה והדרך לפתרון מדיני, וושינגטון נזהרת

אל-שאער ציין כי המשטר מבין שההסלמה והמתח הצבאי בדרום סוריה ובסמוך לגבול ישראל עלולים להצית מלחמה גדולה, שמחירה יהיה גבוה והשלכותיו מבלבלות, ולכן המשטר מציע לוושינגטון וישראל, הממלאים את התפקיד העיקרי בשליטה על אזור זה, לסכל את כל מאמצי האחרים, כולל המאמצים הרוסים ומאמצים של קבוצת אסטנה.

אל-שער מציע לממשל האמריקאי לא להיגרר להרפתקה כה אבסורדית שכן הם מודעים לכל המניפולציות של המשטר הנוכחי בסוריה.

וושינגטון החלה היום לקיים פגישות ברמה של מומחים במוסקבה במטרה למצוא את הדרכים הטובות ביותר לשיתוף פעולה ביישום החלטת מועצת הביטחון מס' 2254. 

אל-שער: אסד שלח שליח לוושינגטון ומתכוון להסלים בדרום סוריה

קרדיט לתמונה: סוריה טי וי