האם מסי זו השקעה משתלמת לקטר?

הטירוף סביב מעברו של כוכב הכדורגל ליאו מסי לקבוצת הפאר הצרפתית פריס סן ז'רמן בשיאו. הקבוצה מעיר האורות נמצאת בבעלותה של ממשלת קטר, באמצעות זרוע ההשקעות שלה אם כי בחזית לא נמצא בכיר בממשל הקטרי אלא נאסר אל ח'ליפי, מקורבו של שליט קטר, שיח' תמים בן חמד אל ת'אני.

הקטרים שולטים במועדון הפריזאי כבר עשור ושפכו עליו עד כה מאות מיליוני יורו בהבאת שחקני רכש נוצצים. הבאתו של מסי שישלשל לכיסו כ-40 מיליון יורו בכל אחת משלוש השנים הקרובות היא "כסף קטן" עבור ממשלת קטר שכן תיק ההשקעות שלה מנהל נכסים בשווי 300 מיליארד דולר. מעניין לציין שעסקת מסי הוכיחה לראשונה בצורה חדה ודי גלויה את מידת המעורבות של הצמרת הקטרית הגבוהה ביותר בנעשה במועדון הכדורגל שכן על פי הדיווחים, שליט קטר בכבודו ובעצמו הוא שאישר את התקציב לצירופו של "הפרעוש" (ברגות', בערבית…).

שאלת השאלות כמובן היא האם ההשקעה האדירה של הקטרים בכדורגל כולל העסקה האחרונה שזוכה לתהודה עולמית מביאה להם תועלת כלכלית. התשובה לכך מורכבת אבל ברורה למדי. אם מחפשים נתונים מספריים ברור שהתשואה למשק הקטרי בכללותו אינה שיקול. אבל בעולמנו יש דברים שלא נמדדים רק בכסף. באמצעות הכדורגל ועכשיו מסי, קטר משפרת את תדמיתה, את המיתוג שלה, המוניטין והפרופיל שלה בעולם. במילים אחרות מה שהקטרים רוצים זה כשידברו עליהם בעולם האסוציאציה הראשונה שתעלה לאנשים בראש זה כדורגל ומסי ופחות מספר הפועלים שמתים בבניית האצטדיונים שבה או תנאי המחייה המחפירים של אותם עובדים. מבחינת קטר אם זו התוצאה ההשקעה במסי משתלמת לה ובגדול…

מסי בקטאר:

Messi in Qatar

קרדיט: אתר הטלגרם דורון פסקין    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות