לאחר כל כך הרבה מתחזים לוחם הקומנדו הבריטי האמיתי חושף את פניו

לוחם לשעבר בסיירת מובחרת בריטית שהשתתף בלחימה נגד טרוריסטים סומלים שהשתלטו על מלון יוקרה בקניה לפני שנתיים החליט לחשוף את פניו בצילום מהאירוע אחרי שזרים התרברבו כי הם הלוחם הגיבור.

כריס קרייגהד, כינויו של הלוחם ששירת בעבר ביחידת העילית SAS, שהה בקניה כדי לאמן חיילים מקומיים כאשר מחבלים של ארגון א-שבאב השתלטו על מלון היוקרה דוסיט די-2 בניירובי ותפסו מאות בני ערובה בינואר 2019. קרייגהד הצטרף לכוחות המיוחדים וסייע לחלץ חטופים ולהילחם במחבלים. 21 בני אדם נהרגו בפיגוע.

על אף שכבר פורסמו צילומים של קרייגהד, שגם זכה למדליה על גבורתו, הוא נראה בהם כל הזמן עם פנים מכוסות. אולם כעת הוא העלה לחשבון האינסטגרם שלו צילום שבו הוא נראה בפעם הראשונה עם פנים גלויות במהלך הפעילות בזירת הפיגוע.

"אני עושה את זה מוקדם מכפי שתכננתי, אבל המעשים של אחרים אילצו אותי לחשוף את פניי", כתב בפוסט. "הצילום הזה ואחרים כמוהו הופכים זמינים יותר ויותר ולכן חשבתי שכדאי שאני אהיה הראשון שישתף אותו אתכם".

מקורב לקרייגהד הסביר לדיילי מייל כי הלוחם החליט להסיר את מעטה החשאיות אחרי שהתברר כי אנשים מתחזים אליו וטוענים בשיחות בפאב בעיירה שבה הוא מתגורר כי הם אלה שהצילו מאות בני ערובה.

"יש אנשים רבים שטוענים שהם הוא. הם יצרו המון חשבונות מזויפים", אמר. "הוא מכיר חלק מהאנשים האלה. הם גם מסתובבים עם עיטור מזויף וזה הפשע המתוערב ביותר שאפשר לחשוב עליו בכל הנוגע לכבוד ולאומץ שמקבלים על הצלת כל האנשים האלה. צריך להיות אדם מתוערב כדי לטעון שאתה הגיבור שהיה במצב הזה".

קרייגהד גם מתכנן לפרסם ספר שבו יתאר את האירועים במלון מנקודת המבט שלו. הספר היה אמור לצאת לאור כבר בחודש שעבר אולם נדחה למועד בלתי ידוע מאחר שקרייגהד עובד כרגע עם משרד ההגנה והתקנות אוסרות על לוחמים של יחידות מיוחדות לחשוף פרטים על משימות כדי לרשום רווחים.

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי  קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות