תרופה להורדת כולסטרול נמצאה יעילה במיוחד נגד נגיף הקורונה

כל העולם מחפש כיום תרופה שניתן יהיה לקחת דרך הפה באמצעות כדור ולחסוך את מתן  הזריקה הדורשת מערך לוגיסטי ואנושי גדול היקף שמסרבל ומונע ממקסימום אנשים להתחסן ובכך מקל על התפשטות הנגיך ומגדיל את הסיכוי להופעת מוטאציות קטלניות יותר ויותר.

התברר כי התרופה, המורידה את רמת הכולסטרול והשומנים בדם, יעילה במאבק בנגיף הקורונה שהתגלה. השימוש בו במעבדה הוכיח כי הוא הורס 70% מהנגיף בתאים נגועים.

תרופה זו היא fenofibrate והיא משמשת במספר מדינות, כולל רוסיה.

Fenofibrate could reduce COVID-19 infection by 70%

ובהתבסס על העובדה שנגיף SARS-CoV-2 שגורם ל"קוביד -19 " חודר לתאים אנושיים באמצעות האינטראקציה של חלבון S-הממוקם על פני השטח שלו עם קולטני ACE2 הנמצאים בקרום התא. וקבוצת חוקרים בינלאומית החליטה ללמוד מספר תרופות מורשות, כולל פנופיברט, על מנת לקבוע אילו מהן מתאימות ליצירת תרופות חדשות לטיפול ב- "Covid-19". הם מיקדו את תשומת ליבם בתרופות שעלולות לשבש את האינטראקציה של חלבון S עם קולטן ACE2.

התרופות שנבחרו על ידי הקבוצה עברו בדיקות מעבדה בתאים שהודבקו בזן הנגיף המקורי SARS-CoV-2. נמצא כי פנופיבראט הפחית את מספר התאים הנגועים בכ -70 אחוזים.

אך כיצד תרופה זו פועלת נגד הזנים השונים של נגיף הקורונה ? נתונים ,שטרם פורסמו, מצביעים על כך שפנופיבראט יעיל גם נגד זני אלפא ובטא החדשים, ומחקר ההשפעה שלו על זן "הדלתא" ההודי לא הושלם.

הדבר החשוב כאן הוא שמינונים קטנים של התרופה יעילים נגד וירוס הקורונה . בנוסף לכך, השפעתו על הגוף ידועה. כך שאם בדיקות קליניות יוכיחו את יעילותה, הרופאים יורשו להשתמש בה מיד ללא חשש מתופעות לוואי בלתי צפויות.

ניסויים קליניים של תרופה זו החלו בארצות הברית ובישראל, בהשתתפות חולים הנגועים ב"קוביד -19 " – כך מדווח כתב העת  Frontiers in Pharmacology.