מבזקי חדשות ליום 10-8-21. מתעדכן

*- מזכ"ל התנועה אסאייב אהל אל-חאק, קאיס חזאלי: ההתנגדות העיראקית היא חלק ממשוואת ההרתעה נגד ישראל שהשיג סייד חסן נסראללה.

*- משרד החוץ האמריקאי מטיל סנקציות על גורמים רוסים, לבנונים, סורים ועיראקים, כולל קטאיב חיזבאללה (לבנונים ועיראקים) ואסאייב אהל אל-חאק.

*- מקור איראני: ישראל שולחת ספינת מלחמה לכיוון ים סוף.

*- עפ"י סוכנות הידיעות "נור ניוז" המזוהה עם המשטר האיראני, בתאריך ה-04/08/2021, יום רביעי שעבר, הצוללת הישראלית, אח"י רהב מסדרת "דולפין AIP" הגיעה לים האדום – בליווי שתי ספינות מלחמה.

אח"י רהב – נחשבת לאחת מן המתקדמות בעולם, הצוללת הנ"ל מסוגלת לשאת טילי שיוט בעלי ראש קרבי/גרעיני לטווח ארוך (אלפי קילומטרים), כאשר במרכזה הוצב אלמנט טכנולוגי מתקדם – הנקרא "AIR", מערכת הנעה מיוחדת לצוללות ללא תלות באוויר חיצוני, אשר מבוססת (בין היתר) אודות טכנולוגיית תאי דלק, המאפשרת למנוע המשולב דיזל-חשמל להשתמש בחמצן ללא צורך במקור יבשתי, מטרתו – לאפשר שהייה ממושכת בלב ים. הצוללת הנ"ל (אח"י רהב), אשר נבנתה במספנות "HDW" בגרמניה – החלה את שירותה בשנת 2016. (קרדיט: דגל אדום – דיווחים בזמן אמת)

*- במסיבת עיתונאים מסר מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראנים איסמעיל קאאני: "אנו ממתינים לכל טעות של הישראלים עד שנגיב, ותגובתנו תמחק אותם מהמפה".

*- משרד החוץ האמריקאי פרסם הודעה הקוראת לאזרחי ארה"ב לא לנסוע לאיראן בגלל הסיכון לחטיפה ומעצרים שרירותיים.

*- "נור חדשות", על פי גורם איראני רשמי: נראה כי נפתלי בנט עוקב אחר צעדיו של נתניהו בהתנהגותו האגרסיבית.

*- שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן – "האו"ם ממשיך לעצום עין בכוונה מפשעי המלחמה של חיזבאללה וממעשי הטרור ומהשליטה האבסולוטית שלו בכל שטח לבנון. פעולות אלה של חיזבאללה יובילו בסופו של דבר להרס לבנון כולה ".

*- ארה"ב הודיעה ביום שני על סנקציות חדשות כנגד מיליציות הנתמכות על ידי איראן, הממוקמות בלבנון, בעיראק ובסוריה.

*- האיחוד האירופי מגנה בתוקף את ירי הרקטות מדרום לבנון לעבר צפון ישראל ורמת הגולן , כולל אלה שחיזבאללה קבלה עליהם אחריות.

האיחוד האירופי עוקב מקרוב אחר ההתפתחויות שהתרחשו בימים האחרונים, כולל תגובת ארטילריה ותקיפות אוויריות מצד ישראל. חיוני לכל הצדדים לנהוג באיפוק רב ולפעול לקראת פתרון מהיר של המתחים הנוכחיים.

יש לכבד את החלטות מועצת הביטחון הרלוונטיות 1559 ו- 1701 .

*- על פי ההערכות העדכניות, לחיזבאללה יש כיום 140-120 אלף רקטות לטווח קצר של 45-40 ק"מ, שמכסות את השליש הצפוני של המדינה, כולל מפרץ חיפה וטבריה; כמה אלפי רקטות לטווח בינוני של עד 90 ק"מ, שמגיעות לשרון ולפאתיו הצפוניים של גוש דן; וכמה מאות רקטות וטילים לטווחים של מאות קילומטרים, כולל טילי סקאד שהגיעו ממחסני צבא סוריה, ומאפשרים לפגוע בכל יישוב בישראל.

הרקטות והטילים של חיזבאללה מפוזרים בכל רחבי לבנון. את הרקטות קצרות־הטווח הוא מחזיק בעיקר בדרום המדינה, באזור שצמוד לגבול עם ישראל, כדי לנצל עד למקסימום את הטווח שלהן. הן חבויות בבתים בתוך 230 הכפרים השיעים, מוכנות להפעלה בכל רגע (לא כולן בבת אחת אלא מנה ראשונה במשגרים).

*- ספקטייטור האמריקאי :  המלחמה בין איראן לישראל ככל הנראה היא בלתי נמנעת .

השאלה היחידה בנוגע למלחמת ישראל-איראן הקרובה היא לא "אם" אלא "מתי". אם בני גנץ צודק שאיראן תשיג יכולת נשק גרעיני תוך עשרה שבועות, אז המלחמה עלולה לפרוץ בקרוב.

איראן לעולם לא תוותר בשלום על הנשק הגרעיני או הטילים שלה. כל הנשיאים – כולל ביידן – שהתעקשו שלעולם איראן לא תוכל להחזיק בנשק גרעיני חיכו יותר מדי זמן כדי למנוע זאת ממנה או לפתח אותם.