איראן תגברה מערכי נ"מ מחשש למתקפה אווירית על כוחותיהם במזרח סוריה

מוכנות איראנית בצפון מזרח סוריה מחשש לתקיפה אווירית

המצפה הסורי: משמרות המהפכה קידמו תותחים נגד מטוסים לאזור דיר א-זור 

המרכז הסורי לזכויות אדם חשף התרעה איראנית בצפון מזרח סוריה, תוך גיוס כוחות מהמיליציות של משמרות המהפכה והעברת טילים נגד מטוסים לאזורים הכפריים של מחוז דיר א-זור, מחשש להפצצה של כוחות הקואליציה בהובלת ארה"ב או כלי טייס ישראלים. 

מהמצפה הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון נמסר כי קיימת התרעה למיליציות של משמרות המהפכה האיראנים בפאתי העיר אל-מיאדין, מזרחית לדיר א-זור, במקביל להעברת יותר מ -20 כלי רכב עמוסים במקלעים כבדים נגד-מטוסים לקרבת מקדש עין עלי בפאתי העיר.

مضاد طيران 23 - YouTube

הוא ציין כי המיליציה פרסה, לפני מספר ימים, מערכת הגנה אווירית ניידת באזור החוות בפאתי אל-מיאדין , שעליה הותקנו טילי קרקע-אוויר והם הוסוו היטב.

זאת לאחר שבתחילת החודש הותקנה מערכת מכ"ם לאיתור טיסות בתוך שטח החוות, מקום הכינוס הגדול ביותר של איראנים בפאתי העיר אל-מיאדין.

IM-SHORAD منظومه دفاع جوي متحركه قصيره المدى من شركة General Dynamics  الامريكيه

בהשגחת מומחים מטהראן, מקורות המרכז הסורי לזכויות אדם דיווחו מאזור הפרת המערבי, ביום ראשון שעבר, כי משמרות המהפכה האיראנים הרכיבו "מכ"ם" לאיתור כלי טייס בתוך שטח החוות , שהוא אתר כינוס הכוחות האיראנים הגדול ביותר בפאתי העיר אל-מיאדין בגזרה המזרחית של מחוז דיר א-זור.

האזור הנ"ל הוא מקום המושבה האיראנית הגדולה ביותר בשטח סוריה. מומחים צבאיים בעלי אזרחות איראנית פיקחו על התקנת המכ"ם, ולאחר התקנתו הם גם מפעילים אותו באזור.

مضادات طيران الحوثي تستهدف المدنيين | مندب برس