דיווח: קומנדו בריטי ואמריקאי במרדף אחרי מבצעי הפיגוע במכלית בים הערבי

העיתון הבריטי, "דיילי אקספרס", דיווח  כי יחידות של הכוחות המיוחדים של בריטניה נחתו על אדמת תימן כדי לרדוף אחר אלה שמאמינים שביצעו את התקיפה של המל"טים על המכלית "מרסר סטריט" בים הערבי ב 29 ביולי, שגרם לרצח של איש ביטחון בריטי ואיש צוות רומני.

מהעיתון נמסר כי צוות של 40 איש הגיע  ביום שבת, לשדה התעופה אל-גאידה שבמחוז אל-מהרא –  المهرة בתימן, שם "ההערכה היא שהם יעזרו בכמה מקומיים שיש להם ידע על האזור" כדי לסייע במעקב, על פי העיתונאים, אחרי אלו שעומדים מאחורי הפיגוע.

העיתון דיווח כי הצוות הבריטי שהגיע לתימן כלל "יחידת לוחמה אלקטרונית מיוחדת". עוד נכתב בעיתון כי הצוות הבריטי פועל בשיתוף פעולה עם כוח מבצעים מיוחד של ארה"ב ש"כבר נמצא באזור".

הפיגוע אירע ב -29 ביולי, וישראל, ארצות הברית, בריטניה, מספר מדינות מערביות והאיחוד האירופי מאשימים את איראן כי היא עומדת מאחוריו.

זה קורה בעוד הנציג העליון של האיחוד האירופי לענייני חוץ ומדיניות ביטחון, ג'וזף בורל, אמר ביום ראשון כי האיחוד האירופי "מגנה בתקיפות החזקה ביותר את ההתקפה הבלתי חוקית על ספינת הסוחר מרסר סטריט" מול חופי סולטנות עומאן בסוף החודש שעבר.

בורל הוסיף בהצהרה שפרסם אתר מועצת האיחוד האירופי כי "אין הצדקה למתקפה זו", שהרגה אזרח רומני ואזרח בריטי.

הוא הדגיש כי "כל הראיות הקיימות מצביעות בבירור על אחריותה של איראן" בפיגוע. הוא המשיך, "פעולות פזיזות חד צדדיות אלה, המנוגדות לחוק הבינלאומי ומאיימות על השלום הבינלאומי, אינן מקובלות וחייבות להיפסק. יש להבטיח חופש שייט בהתאם לחוק הבינלאומי".

הפרשן הצבאי של האתר נציב.נט העיר על כתבה זאת כדלקמן:

יש המזלזלים באירוע אך בהנחה והמידע נכון וכוח של שני צוותים מיחידת הקומנדו הבריטית SAS אכן נחתה או תנחת בתימן, זה יכול להיגמר בנקמה כואבת.

היחידה, שהיא מודל החיקוי והבסיס הרעיוני של סיירת מטכ״ל (שגם אימצה את המוטו) ושל שלד״ג, היא יחידת עילית מהטובות בעולם בעלת היסטוריה של עשרות שנות פעילות חשאית בעורף האויב מאז ימי מלחמת העולם השנייה.
היחידה מיומנת בלוחמת טרור, מבצעים חשאיים ארוכים תוך היטמעות בשטח האויב, הסתערבות והסתתרות. היחידה מיומנת בלוחמה זעירה, צליפה, הפעלת טילי נ״ט ואמל"ח מגוון, חבלה וחילוץ. תיאום תקיפות, סימון מטרות ואיסוף מל״מ.

ליחידה היסטוריה מוצלחת של מבצעים באפגניסטאן, עיראק וסוריה וניתן להניח שפעילות בתימן תובל ע״י גרעין המסתערבים ביחידה בסיוע כוחות מקומיים.

הבריטים היו יכולים לתקוף מהאוויר חוליית כטב״מים חות׳י שנשלט ע״י האיראנים כמו זה שצולם ע״י לוויין ישראלי בשטח האימונים (צילום שנעשה על בסיס מידע מדויק של מיקום וזמן) אבל אם בחרו להפעיל כוח קומנדו בשטח נראה שהם מכוונים לראש הנחש.

الخنادق - القوات الخاصة البريطانية تبحث عن مستهدفي السفينة الإسرائيلية في اليمن!

 

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות