שר ישראלי: מגעים ישירים עם סעודיה והחלטה "חשובה מאוד" בנוגע לירדן

השר לשיתוף פעולה אזורי בממשלת ישראל, עיסאווי פרייג ', חשף כי ישנם מגעים עם מדינות המפרץ, כולל סעודיה, בנוגע לנושא האיראני, והדגיש כי נושא זה הינו נושא גלובלי שאינו מוגבל למדינה ספציפית.

פרייג 'ציין, בראיון בלעדי לערוץ החדשות האמריקאית בשפה הערבית – "אלחורה", כי קיים "קשר ישיר" ו"הבנות "  ותאום עם האחים בסעודיה ובמדינות המפרץ בנוגע לאיומים איראנים, בהתחשב בכך שהעניין אינו נוגע לישראל או לסעודיה בלבד, אלא צריכה להיות מטופלת על ידי הקהילייה הבין לאומית.

השר לשיתוף פעולה אזורי חשף כי הוא "חולם" על יום בו ייסע למכה שבממלכת סעודיה כדי לבצע את החאג' ישירות, ללא עייפות או סבל, והוא משוכנע כי "בקרוב נראה הזדמנות כזו. "

פרייג 'הדגיש גם את קיומם של קשרים חזקים מאוד בכל הרמות עם "האחווה באמירויות", המבוססים על היחסים החזקים בין שתי המדינות, ועל הביקורים ההדדיים בדרגים הגבוהים, שכן קיימת "כוונה כנה" ליישם מספר פרויקטים הקשורים לצינורות נפט, אנרגיה סולארית ובניית אזורי תעשייה הצמודים לדרום בעזה, ובמספר אזורים נוספים.

הוא המשיך, "אנו עובדים על מספר פרויקטים, שבחלקם כבר ראינו סימנים טובים, כגון שותפויות והחלפת ידע רפואי בין שתי המדינות, ואני בטוח שתוך תקופה קצרה נראה דברים המשרתים הן את תושבי האמירויות והן את תושבי ישראל ".

באשר ליחסים עם ירדן, השר הישראלי ציין בראיון שלו ל"אל-חורה" כי בעשר השנים האחרונות "הינו עדים (לצערי) לסוג של משבר אמון, אך בחודשים האחרונים (ראש הממשלה נפתלי) בנט ביקר בירדן כדי לבנות מחדש את האמון , וכי יהיה שיתוף פעולה בתוכניות כלכליות המעניינות את שני הצדדים, בתחום האנרגיה הסולרית, והמים.

הוא גם ציין כי "קיים משבר מים בירדן, ובאזור והצביע על כך שהפרויקט לחיבור ים המלח עם מפרץ אילת אושר לפני יותר מ -20 שנה, אך מסיבות טכניות ופוליטיות הפרויקט הזה לא התפתח, והוא עדיין בבנייה ". נושא המחקר נמצא במשרד שלי", והוא המשיך, "בשבועות הקרובים תתקבל החלטה שתקבל ממדים חשובים מאוד בתחום הרכב ואיכות היחסים עם אחים בירדן ".

פרייג' חשף גם כי ישראל "פועלת לבניית מתקני התפלה כדי לסייע לירדן, וזה מעסיק אותנו, כיוון שנעשה הרבה כדי להחזיר את האמון עם ירדן".

وزير التعاون الإقليمي الإسرائيلي عيساوي فريج