מבזקי חדשות ליום 9-8-21. מתעדכן.

*- דיילי אקספרס: אמש נשלחו 40 אנשי כוחות מיוחדים בריטיים למזרח תימן. הפעולה שלהם היא כנגד הכוחות החות'ים המקושרים לפיגוע בספינת מרסר סטריט.

*- ישראל ובחריין חותמות על מזכר לחיזוק שיתוף הפעולה נגד איראן.

*- 14 הרוגים בהתהפכות אוטובוס בטורקיה.

*- איראן: השרות של IranHost, אחת מחברות ה hosting (איחסון אתרי אינטרנט) הגדולות באיראן לא זמין בגלל התקפת סייבר.

*- ראש חטיבת המחקר באמ"ן לשעבר, האלוף במיל' עמוס גלעד, למנדי ריזל בקול ברמה: "נתניהו שיכנע את טראמפ להקפיא את ההסכם עם איראן, ברגע שזה קרה האיראנים התקדמו מהר יותר בדרך לפצצה גרעינית. נתניהו נכשל בהתמודדות עם הגרעין האיראני".

*- האלוף במיל' ישראל זיו, לשעבר ראש אגף המבצעים בצה"ל, טוען אצל טלי ליפקין-שחק: "ישראל חייבת להיות המבוגר האחראי, לא להיכנס לפינג פונג וכן להכיל. אחרת, ניכנס למשחקים של חיזבאללה וזו לא מדיניות ביטחון ולא אסטרטגיה".

*- על פי התקשורת הבריטית: כוחות מיוחדים בריטים היו בתימן אמש כדי לצוד מחבלים שעמדו מאחורי תקיפת מזל"ט שהרגה את המאבטח הבריטי על מכלית.

על פי ההערכות, מורדים חות'ים הנתמכים על ידי איראן ביצעו את התקיפה בהוראת טהראן. ראש הכוחות המזוינים הבריטיים, הגנרל סר ניק קרטר, קרא לנקום על הפיגוע, שהרג את אדריאן אנדרווד, חייל בריטי לשעבר שעבד בחברת אמבריי הבריטית באבטחת הספינה,
צוות של 40 לוחמי יחידת הקומנדו הבריטית SAS הגיע אתמול למזרח תימן. על פי הדיווחים, הם נחתו בשדה התעופה אל-גאידה במאהרה, נעזרו במקומיים שמכירים את האזור וצידו שכירי חרב תמנים . הצוות כולל גם יחידת לוחמה אלקטרונית

יש חשש שטהראן סיפקה מל"טים ארוכי טווח לחמושים כדי לאיים על ספינות סוחר בינלאומיות בכמה מנתיבי הספנות העמוסים בעולם.

המודיעין האמריקאי והישראלי סבורים כי המזל"ט שוגר ממזרח תימן והודרך באמצעות GPS למכלית את מיקום הפגיעה הסופי הונחה דרך מצלמה לתוך גשר הספינה.

צוות SAS עובד עם כוח מיוחד של ארה"ב.

המשימה הבריטית תעביר מסר ברור לאיראן כי בריטניה לא תסבול התקפות כאלה במים בינלאומיים.

*- התקרית הימית במפרץ עומאן: דיווח ממקור בתימן, צוות מהכוחות המיוחדים מבריטניה המונה 40 חיילים, הגיעו מוקדם יותר היום למזרח תימן במטרה ללכוד את מי ששיגרו כלי טיס לעבר המיכלית 'מרסר סטריט', והרגו שני אנשי צוות, אותו מקור ציין כי כוחות מיוחדים נוספים צפויים להגיע מארה"ב ומדינות נוספות. (קודקוד בטלגרם)

*- חיזבאללה תוקף את ישראל ויודע כי הנשיא החדש של איראן עומד מאחוריהם .

ביום שישי בבוקר באותו היום בו שוגרו עשרות טילים של חיזבאללה על ישראל, נשיא איראן ראיסי ישב בזמן הזה באותו החדר עם השייח' נעים קאסם סגן מזכ"ל חזבאללה והנייה מנהיג חמאס ועוד מפקדים בכירים נוספים ממלציות איראן ושותפיה באזור.

ועוד באותו היום לאחר מכן נפגש גם המפקד העליון של חיל משמרות המהפכה האסלאמית חוסיין סלמי עם השייח קאסם מחיזבאללה ואמר לו כי ירי הרקטות לעבר ישראל הוא מסר לראש ממשלת ישראל החדש כי

"משוואת התגובה לא השתנתה".

בעת סיורו בגבול בין לבנון לישראל בשנת 2018 של הנשיא החדש באיראן ראיסי איברהים , כל מפקדי הצבא הבכירים של חיזבאללה קבלו אותו על גדר הגבול של לבנון ישראל , שם הכריז בפנייהם ראיסי כי :

" שחרורה של ירושלים קרוב מאוד . חיזבאללה היא תנועה צבאית, חשוב מכך היא מופקדת על המשימות השונות והמגוונות בבניית הכוח באזור של התרבות האסלאמית ".

*- מפת שליטה עכשווית בדרום המדגישה את הנוכחות הזרה (ובעיקר נוכחות הציר) :

קרדיט למפה:   Atlantic Council

*- האיחוד האירופי הכריז היום (ראשון) כי איראן עומדת מאחורי הפגיעה בספינה מרסר סטריט לפני קרוב לשבועיים במפרץ עומאן. על פי ההודעה, "פעולות פזיזות וחד צדדיות מסוג זה, המתבצעות בניגוד לחוק הבין-לאומי ומאיימות על השלום הבין-לאומי, אינן מקובלות וצריכות להיפסק". (איתי בלומנטל)

*- ראש העדה הנוצרית מארונית בלבנון, בשארה א-ראעי, נגד חיזבאללה: על הצבא להשתלט על אזור דרום לבנון ולמנוע ירי רקטות לעבר ישראל. מאסנו במלחמות, הרג, הרס ועקירה. מחנה (חיזבאללה) לא יכול להחליט על שלום או מלחמה במנותק מהמוסדות של המדינה הלבנונית. (רועי קייס)

*- שבוע לאחר התקנת מערכת מכ"ם לאיתור מל"טים ומטוסים , משמרות המהפכה שולחים יחידות נ"מ ומערכת הגנה אווירית ניידת לפרברי אל-מיאדין .

ב- 7 באוגוסט 2021 מקומיים דיווחו על כוננות גבוהה של משמרות המהפכה האיראניים בפאתי העיר אל-מיאדין במזרח דיר עזור. יחד עם הגעתם של למעלה מ -20 כלי רכב הנושאים טילים כבדים נגד מטוסים, בשעות האחרונות, לאזורי הסביבה של מקדש עין עלי בפאתי העיר.

ככל הנראה בעקבות מידע על התקפה צפויה של ישראל או של כוחות הקואליציה הבינלאומית על עמדותיהם באזור.